Kouzlo zvané METASEARCH aneb další krok pro zvýšení počtu přímých rezervací

Určitě jste již tento termín někdy slyšeli, stále vám ale nedává smysl a hlavně, netušíte, jak s možnostmi, které metasearch stránky nabízejí, ve skutečnosti zacházet? Začtěte se do následujících řádek a hned vám bude všechno jasnější!

Co to vlastně metasearch je?

Zjednodušeně můžeme říct, že metasearch webové stránky jsou vlastně takové vyhledávače vyhledávačů, jinak řečeno webové stránky, které nabízejí informace o cenách a dostupnosti hotelů z několika internetových zdrojů najednou. Jsou velkou pomocí a užitečným nástrojem především pro cestující, kteří jsou schopni v jednu chvíli dostat nabídky ubytování a cenových srovnání ze zadané destinace a přesně stanovených dat hned z několika různých zdrojů. Odpadá jim tak práce při srovnávání jednotlivých hotelů a destinací, protože to za ně udělají metasearch stránky.

Kdo jsou největší hráči na poli metasearch?

trivago

Podle jejich údajů agreguje společnost informace z více než 250 rezervačních stránek. Označuje se za největší hotelovou metasearch stránku obsluhující měsíčně až 120 milionů návštěvníků. Denně zde proběhne na 4 miliony dotazů a vyhledávání.

Kayak

Kayak je jako součást skupiny Priceline oblíbenou metasearch webovou stránkou s více než 1 miliardou vyhledávání za rok. Součástní jsou nejen dotazy ohledně ubytování, ale také letenek a půjčení aut.

Wego

Webová stránka Wego.com se sídlem v Singapuru je vedoucím metasearch portálem na Středním východě a v Asii a Tichomoří. Měsíčně ji navštíví více než 5 milionů uživatelů.

Google

Mezi velké hráče na poli metasearch stránek se dostává také starý dobrý Google. Cestující mohou nyní vyhledávat hotely přímo přes stránky Google a Google Maps, kde vidí ceny hotelů, jejich fotky, hodnocení a náhledy ulice z Google Earth.

Qunar.com

V roce 2005 vznikl v Číně projekt Qunar, jehož název v mandarínštině znamená „Kam jít“. Umožnil čínským turistům srovnat ceny lokálních letů a hotelů. Podle údajů společnosti iResearch sem měsíčně zavítá na 75 milionů uživatelů.

tripAdvisor

TripAdvisor vstoupil na trh metasearch stránek v roce 2013, kdy zatřásl tímto prostorem díky skutečnosti, že jako úplně první uměl srovnávat ceny a dostupnost hotelů v reálném čase. Uživatelé zde najdou na 200 milionů hodnocení a názorů skutečných uživatelů.

Mezi další větší metasearch stránky patří také Momondo, hotelscombined, skyscanner a hipmunk.

Odkud přichází nejvíce hotelových metasearch uživatelů?

Značná část turistů cestujících po celém světě hojně navštěvuje metasearch stránky. Nejvíce jich s 54 % pochází z Číny, dále pak z Německa (42 %), Francie (38 %), USA (36 %) a Velké Británie (35 %).

Marketingové studie také potvrzují, že stoupajícím segmentem, který metasearch stránky užívá, jsou tzv. mileniálové (generace Y – dnešní produktivní věk okolo 30 let – 39 %), za nimi se hned nachází generace X (generace západních zemí okolo 40 let – 25 %), potomci baby boomu (generace západních zemí nad 50 let – 23 %) a starší generace (14 %).

Jak byste se na vlně metasearch svezli i vy?

Váš hotel je již pravděpodobně zalistován na několika metasearch stránkách. I tak je ale většina vašich rezervací prováděna přes OTAs, které se usilovně snaží být na vrcholcích vyhledávání každého dotazu. Málokdo ale ví, že jako nezávislý hotel již dnes můžete úspěšně usilovat o to, abyste se na předních příčkách metasearch vyhledávání (trivago, Google nebo tripAdvisor) nacházeli právě vy jako samostatný hotelrezervace tak byly prováděny přes váš vlastní rezervační systém. Když píšeme vlastní rezervační systém, myslíme tím tzn. certifikované booking engine (online rezervační systémy), kterou máte naintegrovanou v rámci webové stránky vašeho hotelu.

Nebude to samozřejmě zadarmo a náklady se liší portál od portálu. Většina metasearch stránek funguje na modelu CPC (cost-per-click), což znamená, že když už se nějaký uživatel proklikne z metasearch stránky přímo na váš rezervační systém, bude vám za to zaúčtován poplatek.

Většina metasearch stránek dává na oplátku hotelům možnost využívat jejich analytické nástroje, díky čemuž dostanou informace ohledně jejich vlastního výkonu vzhledem k dané kampani a vynaloženým finančním prostředkům. K tomu si vy sami musíte uvědomit, zda si zvládnete kampaň a fungování vlastního rezervačního systému obsluhovat sami, nebo k tomu musíte využít třetí stranu.

Proč byste měli investovat do hotelové kampaně?

Skutečně efektivní vedení CPC marketingové kampaně může být překvapivě těžká práce, především pro menší nezávislé hotely, které nemají na podobné aktivity čas ani peníze. Na trhu však existuje několik společností, které vám s jejím vedením pomohou. Budeme neskutečně rádi, když se s touto otázkou obrátíte na nás, rádi vám se vším pomůžeme k vaší největší spokojenosti!

PAMATUJTE TOTIŽ:

  • CPC kampaně vyžadují erudovanou hlavu, respektive někoho, kdo bude schopný sledovat a upravovat vaše nabídky na denní bázi.
  • Je více než snadné (a časté), že bude vaše nabídka přebita nabídkou OTAs, proto se musíte snažit být a každou cenu na předních příčkách výsledků vyhledávání.
  • Špatně vedenou CPC kampaň poznáte podle toho, že na váš vlastní web vede z metasearch stránky spousta prokliků, které ale generují jen velmi málo skutečných rezervací.
  • Vaše metasearch strategie, rozpočet a jednotlivé nabídky musejí být v rovnováze, abyste tak mohli svou kampaň a především náklady na ni upravovat a držet v kladných hodnotách.

STÁHNĚTE SI PŘÍPADOVOU STUDII ZDARMA