V prosinci 2015 představila Asociace hotelů a restaurací ve spolupráci s HOTREC světu kampaň “Book Direct”, neboli “Rezervujte přímo”. Smyslem kampaně je uvést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.
Článek vztahující se ke kampani „Rezervujte přímo“ se objevil také na idnes.cz, byl více méně směřován na to, že hoteliéři chtějí, aby si hosté rezervovali napřímo a my díky nim ušetřili za provizi. Je škoda, že média nesdílela spíše poselství že přímou rezervací klienti spíše získají. To je jak to vidíme my hoteliéři … jenže co si myslí trh? Co říkají naši klienti?
U tohoto článku se objevilo neuvěřitelné množství komenářů, které však více méně nepodporovali naši aktivitu. Jeden z čtenářů dokonce napsal „Ta kampaň mi připadá jako kdyby taxikáři po mě chtěli, abych místo dispečinku je obvolával jednotlivě, jestli náhodou nejsou volní“. Čtenáři velmi detailně a kriticky popisují svoje zkušenosti, proč je tato kampaň pro ně neadektávní. Zajímá vás proč?
Čtením komentářů jsem strávila nějaký čas a připravila pro vás shrnutí, proč vlastně klienti využívají služeb zprostředkovatelů a neupřednostňují rezervaci napřímo: