Priority business klientů při jejich cestách

Další důležitým segmentem, který tvoří u některých z Vás i větší část veškeré Vaší klientely jsou business klienti. Z toho důvodu jsme se rozhodli podívat se jim na zoubek a zhodnotit, čím jsou nejvíce ovlivňováni a na co si dát tím pádem pozor při poskytování služeb právě jim. Vycházeli jsme z článku, který zpracoval TrustYou. Ten zkoumal vzorek více než 1,5 milionů ověřených recenzí, které jsou v dnešní době asi nejvíce vypovídající a nejlépe dostupné, aby zjistil, čím se business klientela vyznačuje a na čem u ní stojí dosažení úspěchu. Jak dokazuje tento výzkum, až 20 % recenzí pocházejících od business klientely, jsou recenze negativní, což poukazuje na to, že jsou více kritičtí než leisure klientela (16 %) a je třeba se zabývat se jejich spokojením a snížit procento těch, kteří z Vašeho hotelu odcházejí nespokojení.

Pohodlný a udržovaný nábytek

Hotelový pokoj musí být místem, kde si business klienti mohou odpočinout po dlouhém dni plném cestování a schůzek, případně kam pozvou své obchodní partnery na jednání. Z tohoto důvodu je důležitou součástí pokoje pohodlný a skvěle udržovaný nábytek. Bylo totiž dokázáno, že nábytek je v recenzích business cestovatelů zmiňován o 17 % častěji a hodnocen o 5 % hůře, než v případě leisure klientely.

Čistá a prostorná koupelna

K úspěchu při obchodním jednání potřebují také dobře vypadat, proto je pro ně důležitá i koupelna. I ty se objevují v recenzích častěji než u leisure – o 14 % a dávají jim o 3 % nižší skóre, než je tomu u druhého segmentu. Proto je i u koupelny důležité ujistit se, že je zde vše, co by mohl tento host při své pobytu potřebovat.

Stále plný minibar

K uvolnění a odpočinku po celém dni poslouží pohodlný nábytek, o kterém už jste slyšeli. Je zde ale ještě jeden aspekt, který ho dokonale doplní. Sklenka dobrého vína, či jiného alkoholu, který tvoří tu pomyslnou třešničku na dortu odpočinkové atmosféry a business klient bude mít alespoň na chvíli pocit, že ten svět není jen černobílý. S tím bezprostředně souvisí vybavenost minibarů na pokojích. Tyto jsou totiž na druhém místě nejhůře hodnocených vybavení s celkovým skóre pouhých 38 %. Špatná hodnocení se týkají jak nedostatečného sortimentu minibaru, tak i jeho doplňování při pobytu zákazníků.

Připojení všude a vždy

V dnešní době bychom si mohli říkat, že kvalitní připojení k internetu je už snad samozřejmostí u každé hotelu. Skutečnost je ovšem odlišná, což se ukazuje mimo jiné i na hodnocení business klientů, kteří ke svému pobytu internet a Wi-fi připojení potřebují daleko více, než jiní. Dokážete si představit jejich zklamání a rozhořčení při zjištění, že v hotelu, který si objednali, funguje internet takzvaně na dobré slovo, v horším případě vůbec? Ruku na srdce – Vás by to na dovolené či obchodní cestě nenaštvalo? Pokud se to Vaše zařízení netýká, pak jen dobře.

Nejdůležitější nakonec

Kdo by to byl býval čekal, ale nejhůře hodnoceným aspektem při ubytování business klientely je KLIMATIZACE. Celkově její skóre dosahuje pouhých 29 % a u leisure klientů na tom není o moc lépe (35 %). Nízké skóre je způsobeno především špatně fungující klimatizací, v extrémech až fiktivní.

Je nám naprosto jasné, že všechna tato vybavení a vymoženosti vyžadují Vaše investice a to ve většině případů ne zrovna malé. Je ale důležité si uvědomit, že pokud do nich investujete, ocení to nejen Vaši business klienti, ale také ti leisure, takže zabijete dvě mouchy jednou ranou.