Webová stránka – klíč k úspěchu

Webová stránky – klíč k úspěchu

Vážení hoteliéři, v minulém příspěvku jsme se zaměřily na jeden ze způsobů, který Vám zvýší přímé prodeje a tím přinese více tržeb. Protože tato cesta prodeje je pro Vás všechny důležitá, rozhodly jsme se zacílit ještě na jiný způsob, který by se měl s tím předešlým krásně doplňovat. Jak název napovídá, v tomto článku bychom Vám rády poradily, co by měla Vaše webová stránka obsahovat, aby byla pro Vaše klienty atraktivní a tím narostly Vaše přímé nákupy.

RESPONZIVNÍ WEB – BEZ TOHO SE NEOBEJDETE

To, že Vaše webová stránka by měla být „vyrobena“ profesionálně a vypadat dobře asi zdůrazňovat nemusíme. Stránky také

dobra hotelova webova stranka

musí být uživatelsky jednoduché, jasné a především plně FUNKČNÍ! Důležité také v dnešní době je, aby byla responzivní, tzn., že je přizpůsobena zařízení, na kterém ji používáte. Responzivní musí být také rezervace a platba, protože stále více lidí si rezervuje svůj pokoj přes mobil a chce ho také přes mobil zaplatit. Toto se týká především same day bookings. Pokud jim to nepůjde, máte smůlu Vy. Je dobré dát si také pozor na to, aby u každého linku a tlačítka, na které se dá kliknout, byl dostatek místa na prsty a zákazník mohl tedy kliknout přesně na to, co chce a nemusel se rozčilovat, že se dostal úplně jinam, než chtěl. Nově zavedl Google, že pokud Váš web nebude responzivní, nebude Vás zobrazovat mezi prvními vyhledanými položkami, ale až někdo hodně, hodně daleko. Více si o tomto novém pravidlu můžete přečíst ZDE.

DOMOVSKÁ STRÁNKA

Domovská stránka by měla být založena na principu KISS – keep it simple and straightforward. Je dobré také počítat s tím, že některým z Vašich hostů vyhovuje menu na domovské stránce nahoře, jiní zase rádi rolují dolů. Proto je vhodné přizpůsobit Váš web oběma typům zákazníků, aby si mohl přijít každý na své. Inspiraci můžete naleznout ZDE – o stránkách hotelu Dorchester v Paříží si myslíme, že jsou nejen vhodné oběma typům uživatelů, ale i v jiných ohledech skvěle zpracované.

NIC SI NEPŘIBARVOVAT

Fotky musí být kvalitní a informace o pokojích jasné a barvité, nejlépe připojeny k fotce pokoje. Vše ale musí být reálné, nepřikrášlené. Je dobré ukázat pokoj takový, jaký ve skutečnosti je – pokud byste naslibovali hory doly a nakonec skutek utek, mohlo by se Vám rázem stát, že Vaše reputace půjde rapidně dolů, proto pozor na to! Mocným nástrojem je také umístění videí, fotek, příspěvků a recenzí Vašich předešlých zákazníků, které budou inspirovat ty budoucí k zarezervování pokoje zrovna ve Vašem hotelu. Všechny odkazy by měly být přístupné jedním kliknutím, dvojklik všechny unavuje.

SEO

Jak asi každý z Vás ví, SEO je soubor metod, jež Vám pomohou zlepšit viditelnost v internetových vyhledávačích a za pomoci jichž se Váš web začne zobrazovat ve výsledcích lépe a častěji. Internetovými vyhledávači se pak nemyslí jen Google, Seznam.cz a jiné, ale také Youtube, Facebook či Twitter. Svou pozici při vyhledávání si vylepšíte tak, že si vytvoříte seznam klíčových slov, frází a termínů, které nejčastěji používají hosté při vyhledávání Vašeho hotelu – zahrnete nejen velikost Vašeho hotelu (rodinný, malý, boutique), ale i místo kde se nachází a atrakce v blízkosti. Klíčová slova je také dobré použít v nadpisech a podnadpisech. SEO klíčová slova a fráze je potřeba updatovat a rozšiřovat jejich seznam.

REZERVACE NA KAŽDÉ ZÁLOŽCE

Nemusíme snad ani zdůrazňovat, že funkční rezervační systém na webových stránkách je nutností, to snad také každý z Vás ví. Nezáleží na tom, jak je Vaše zařízení velké, toto je jednoduše nutnost.  Je ovšem dobré, když se po rozkliknutí každé záložky zobrazuje možnost rezervace a to na stejném místě na stránce. Tím usnadníte svým zákazníkům hledání a ti se nemohou vymlouvat, že nedokázali rezervační systém najít. Toto efektivně řeší Penzion Ovečka, který je sice malý, ale potřebu fungujícího rezervačního systému na každé záložce si plně uvědomuje. Musí být také naprosto jasné, jaké typy pokojů jsou k dispozici, kolik jich ještě hotel nabízí z daného typu na daný termín a na kolik Vaše zákazníky vyjdou.

FOTKY ANO, ALE VŠEHO MOC ŠKODÍ

Nedílnou součástí Vašeho webu musí být také kvalitní fotky, díky kterým si zákazník dokáže přesně představit svůj pobyt v hotelu. Tento aspekt je spojen s tím předešlým, protože studie Sabre dokázaly, že až 18 % rezervací bylo učiněno při návštěvě fotogalerie. Webová stránky by ale neměla být přeplácaná, znáte to, všeho moc škodí. Pokud bude příliš chaotická, zákazník se v ní nevyzná, vzdá to a odejde si ubytování rezervovat někam jinam. Abychom Vám opět daly najevo, jak si představujeme správně řešené fotografie na webových stránkách, uvádíme zde hned dva příklady – Hotel Panoramic, jehož fotografie Vás opravdu nalákají a Hotel Lux 11(odkaz ZDE), který chytře sladil fotky svých pokojů s webovými stránkami.

panoramic

RICH MEDIA

V případě rich médií opravdu záleží, kdo je Vaší hlavní cílovou skupinou. Pokud jsou to mladší lidé, určitě přidejte nějaká videa, virtuální prohlídky a podobné, ocení to. Jestliže je Vaše klientela převážně staršího věku, pak už tomuto nebude věnovat tolik pozornosti, nezajímá je to tolik jako mladé. A korporáti? Ti na to většinou nemají čas.

SOCIÁLNÍ MÉDIA HÝBOU SVĚTEM – I TÍM HOTELOVÝM

Zapojení sociálních médií je také důležitým faktorem. Když ukážete na svých stránkách, že jste aktivní, jdete s dobou a budete komunikovat pomocí Facebooku, na kterém umisťujete žhavé novinky, hned budete pro své hosty atraktivnější. Jednoduše umístěte na svůj web ikonku na Váš Facebook, Twitter, Instagram nebo Pinterest. Uvidí, že se o svůj business staráte a podáváte informace o tom, jak to vypadá teď, ne před 3 lety. Žhavou novinkou je také možnost zaplatit si na Instagramu službu, která Vás po kliknutí na fotku hotelu, který se Vám líbí, přesměruje přímo na stránky daného hotelu. Toto si zaplatit například hotel Conrad a abychom Vás inspirovali, přidáváme odkaz, abyste si to mohli vyzkoušet sami. Po kliknutí na odkaz v popisu hotelu na Instagramu se dostanete na fotky hotelů a po kliknutí na fotky pak na oficiální stránky hotelu, kde si můžou Vaši hosté zarezervovat pokoj přímo od Vás.

RECENZE

Recenze jsou v dnešní době neuvěřitelně důležitým faktorem, který ovlivňuje téměř každého z Vašich potenciálních hostů. Nejlepší cestu, kterou můžete zvolit, je ukázat svým hostům ji na vlastních webových stránkách. Tím se zvýší Vaše důvěryhodnost u Vašich potenciálních zákazníků. Z toho důvodu je nutné i recenze ve vhodné podobě zobrazit na Vašem webu. Názorným příklad je hotel UNIC, jak můžete vidět na obrázku níže.webových stránkách, jak si na tom Váš hotel stojí podle Vašich hostů – tedy využít Online Reputačního Managementu.

unic

JAK SI ZAJISTIT VÝSLEDKY PRO SEBE

Ke sběru informací Vám efektivně poslouží nástroj od Google – Google Analytics. Tento šikovný nástroj Vám umožní sbírat důležitá data o Vašich zákaznících, zjistit popularitu Vašich webových stránek a sekci, která je nejnavštěvovanější a také která klíčová slova nejvíce lákají Vaše zákazníky. Díky tomu můžete Vaše stránky vylepšit přesně podle potřeb Vašich zákazníků. Na závěr bychom ještě rády připomenuly, že změřit efektivitu vašich webových stránek lze dvěma způsoby – pomocí tzv. conversion rate – zde se jedná o to, zda si ti, co si Váš hotel prohlíží, následně i zabookují pokoj – a druhým způsobem je website optimalization – zde se měří, zda Váš web jako takový láká zákazníky.

Pokuste se být originální a přijít s něčím, co jiný hotel na svých stránkách nenabízí, co Vás odliší. A pokud spojíte naše rady z předešlého příspěvku s těmi z tohoto, úspěch je zaručen. Vytvořte web, který prodává, nabídněte něco navíc a přímé rezervace porostou jako nikdy předtím. Kdybyste si i přesto všechno nevěděli rady, víte na koho se obrátit. Spolu s kolegyněmi si na Vás vždy rády najdeme čas a podáme případnou pomocnou ruku.

Na závěr ještě několik příkladů propracovaných webových stránek hotelů.

dobra hotelova webova stranka3little palm