Milí kolegové hoteliéři, přátelé a náhodní čtenáři naše blogu,
poslední dny jsme vás trochu zanedbávali. Trochu (více) jsme se vzpamatovávali z naší konference a nabírali dech na další projekty, které pro vás plánujeme na rok 2013.
Dnešní blog bude věnován opět obchodní a marketingové problematice. Dnes však přidáme trochu té kreativity. Stále se nás na konzultacích a auditech obchodní a marketingových aktivit ptáte, co můžete udělat pro to, abyste měli více přímých rezervací přes vaše webové stránky.
Receptů je několik. Nelze však říci, že by všechny recepty byly možné aplikovat na každý jeden hotel. Všechno se to nutné prozkoumat. A začíná to obchodní politikou a tím, jak vlastně funguje váš web, jak je schopen klient rezervovat pokoj online atd. Této problematice se můžeme věnovat v některém z dalších blogů, pokud chcete. Stačí napsat do komentáře, že ano, že máte zájem a my něco zajímavého připravíme.
Doporučujeme velmi viditelně na váš web přidat výraznou informaci (banner) o tom, že klient za každou rezervaci na vašem webu získá něco zajímavého. Něco, co ostatní hotely nemají. Lámete si hlavu, co by mohlo být? Nyní však zpět ke zmiňované kreativitě. V podstatě je to velmi jednoduché. Hosté jsou vděčni za maličkosti, pozornost věnovanou s dobrosrdečností a laskavostí. Dobrosrdečnost a laskavost uplatníte při předání dárku. Nejdříve však musíme klienta ulovit.
V uplynulých měsících byl zahájen nový projekt „Your Hotel Shop“ vytvořený pro potřeby hoteliérů a profesionálů v cestovním ruchu. Navštívíte-li Your Hotel Shop, zjistíte, že jakýkoliv předmět můžete použít jako dárek pro vašeho klienta. A to především při online rezervaci nebo také jako poděkování za věrnost při 5, 10, 15 nebo xx návštěvě. Dárky se stávají tahákem ve všech oborech a proč právě ne v hotelnictví. A zlaté pravidlo 80/20 stále platí. Nyní o to více! OTA’s mohou zaujmout větou „Best Rate Guarantee“, ale dárky nikdy rozdávat nebudou. Ruku na srdce. Žolíka máte vy!
Your Hotel Shop můžete využít také i jiným způsobem. Máte možnost si sestavit vlastní shop, podle Vašich cílových skupin (čeští hosté, cizinci, lázenští hosté). Váš shop může být nejen klasický hotelový retail nebo například úzce specializovaný Spa Shop. Druhá možnost je využití již hotového produktu, který Vám dá Your Hotel Shop k dispozici včetně katalogů na pokoj, marketingu a především portfolia zajímavých produktů, ve kterém nechybí ani české kvalitní výrobky. K dispozici pro Vaše hosty tady a teď – něco jako „hotelová vitrína s dárky“.
Řada hotelových manažerů se stále dokola zamýšlí nad obsahem svých pobytových balíčků, které jsou obvykle velmi uniformní a vůči konkurenci takřka k nerozeznání. Vzpomínáte?
Welcome drink, ovoce na pokoji, minerálka … však víte, co myslíme;-). Co takhle popustit uzdu fantazii a vzbudit v hostovi zvědavost třeba tím, že do balíčku zahrnete dárek, který host najde po check-inu na pokoji? Znáte vaše hosty nejlépe, a proto se nebojte o tom diskutovat a společně na Your Hotel Shop najít něco neobvyklého, za rozumnou cenu, co hosta příjemně překvapí. Vězte, že právě tato zdánlivá maličkost váš hotel odliší a je zde vysoký předpoklad, že si Vás host zapamatuje.
Nebojte se experimentovat. Hosté často cestují, mají více cestovatelských zkušeností a opravdu porovnávají a zkoumají nakupovanou hodnotu. Při uplatnění pravidla 80/20 – budete-li si hýčkat stálého zákazníka nebo takového, který si udělá rezervaci napřímo, získáte více. Darujte něco zajímavého, co zaujme. Na co klient nezapomene!
Přejeme vám příjemný čas trávený kreativní přemýšlením. A samozřejmě se těšíme na vaše komentáře zde pod blogem.