Online souboje o zákazníka – díl 2

Tip 2 – Rezervace online snadno a rychle

Podíváme-li se na funkcionalitu vaší hotelové www stránky, pak tím nejdůležitějším, co by stránka měla mít, je především možnost rezervovat si pokoj online (jako to známe u letenek; nikoliv jen poptávkový formulář, který musí host vyplnit a pak čekat na odpověď, máme-li volný pokoj v termínu, který požaduje).

Rezervace online hotel

Této technologii se v našem oboru říká „booking engine“, je to takový speciální eshop přizpůsobený prodeji volné kapacity v reálném čase (často se také používá úzus „přímé rezervace“ – tedy rezervace, které nejsou zprostředkované třetí stranou). Pokud váš web nenabízí možnost rezervovat v reálném čase online, zákazníka jste často ztratili. V tomto směru české i slovenské hotely zaspaly. Nezávislé hotely tuto technologii na stránkách integrovanou nemají, hotely patřící pod mezinárodní řetězce už jsou s booking engine na tom daleko lépe. Proto se u nás rozmohly slevové portály – nejen, že se tento způsob nakupování stal „in“, ale především pro to, že klient mohl nakoupit okamžitě. Navíc, slevové portály nás přiměli tvořit zajímavé balíčky.

Hlavně prosím používejte rychlý a uživatelsky přátelský rezervační systém na vaší webové stránce. Vyberte si ten systém, který umožňuje hostům rezervovat pokoj ve Vašem hotelu velmi snadno a rychle s použitím kreditní karty nebo i bez ní. Samozřejmě klient by měl okamžitě po zaplacení nebo použití garance obdržet potvrzení, anebo voucher.

Chcete mít také na svých stránkách uživatelsky přátelský rezervační systém, který umožní vašim klientům rezervovat si pokoj přímo přes internet? Zavolejte nám nebo napište.

Tip 3 – Cenová politika je ve vašich rukou

Pamatujte, že www stránka hotelu by měla nabízet nejvýhodnější (nebo stejnou) cenu, jako nabízíte jiným online partnerům. Proč by si totiž klient rezervoval pokoj u vás, když konkurence mu za stejný pokoj nabízí o 10 % méně! Této cenové politice se říká „Best Rate Guarante“ a právě hotel by měl být tím, kdo má tuto konkurenční výhodu. Hosté často cestují, mají více cestovatelských zkušeností a opravdu porovnávají a zkoumají nakupovanou hodnotu. Využijte toho ve svůj prospěch.

Tím se dostáváme k tomu, že naši obchodní partneři (IDS nebo slevové portály) umí nabídky lépe propagovat, než my. My hoteliéři se domníváme, že stačí pouze informativní webová stránka hotelu, ale opak je pravdou. Je nutné klienta na web přilákat. A to nejen nového zákazníka (např. přes PPC kampaně), ale především takového zákazníka, který náš hotel zná. Už u nás bydlel. Trend posledních let je „honění se za novými“ zákazníky, místo toho, abychom ty naše stálé hosty hýčkali a hledali způsoby, jak jej přivést do hotelu ještě jednou, dvakrát atd… Stačí si požádat o emailovou adresu – odeslat zákazníkovi poděkování po jeho odjezdu s možností získat výhodnou nabídku k pobytu. Tato nabídka by byla platná jen pro ty, kteří v hotelu již bydleli.

Ruku na srdce. Jak to děláte vy?

Propásli jste Tip 1? Přečtěte si jej zde