Online souboje o zákazníka – díl 1.


Pohybujeme se v silně konkurenčním prostředí a je jen na nás, jak chceme maximalizovat naši „přítomnost“ na internetu. Internetové distribuční síť (IDS) nám pomáhá tuto přítomnost zabezpečovat, a jelikož obchodování a nakupování na internetu roste den za dnem, lze tedy očekávat, že i hotely se snaží o maximální zviditelnění. A sami jistě vidíte, že o agresivní souboj o každého zákazníka není na našem trhu nouze!

 Máte někdy pocit, že nás moderní doba dohání ke stále větším obchodním aktivitám? Na druhou stranu začínáme pomalu, ale jistě ztrácet přehled, co je důležité a co méně. Nemusíte mít a dělat úplně vše, stačí se držet pár pravidel a postupně je zařadit do našeho obchodního plánu. Zvýšit online prodej není těžké, jak se zdá a ty výsledky, ty stojí za to! Je však nutné některé naše současné obchodní a marketingové návyky upravit a být především aktivní.

Tip 1 – Webové stránky hotelu jsou vaše výkladní skříň a nákupní košík dohromady

Často se objevují protichůdné názory na to, jestli je design stránky důležitější více než jeho funkcionalita. Začněme u designu, který je alfou a omegou prvního dojmu z návštěvy našeho webu. Hosté dají na první dojem, a proto je design pro váš hotel důležitý. Měl by být elegantnější a rychlejší pro okamžitý přehled na stránkách. Prodejním nástrojem jsou fotografie, které musí musí mít ducha“. Musí hosta naladit do stavu „tady bychom měli přenocovat“.

Nepoužívejte flash na popis o Vašem hotelu, promo akce, na popis pokojů atd. Google a jiné důležité vyhledávače nemůže pak tyto informace přečíst a tím si snižujete pozici na vyhledávačích. Ujistěte se, že vaše webová stránka se rychle načte, zkuste si to sami vyzkoušet tím, že si sami ověříte, jak dlouho trvá její celé načtení. Základní pravidlo je méně než 8 sekund – máte to? Nezapomeňte také umístit viditelné loga vašich sociálních sítí (Facebooku, Foursquare, Twitter, Instagram, Tripadvisor a jiné) na váš web, aby vás mohli vaši hosté jednoduše následovat.

Tvoříme-li novou design www stránky, nesmíme tedy zapomenout na implementaci booking engine (aplikace pro okamžitou rezervaci pokoje). Ale především nesmíme zapomenout na to, aby náš design stránek byl „responsive“ – tedy přizpůsoboval své zobrazování na počítači, na tabletech nebo mobilních telefonech. Mobilní stránky hotelu se vyplatí pouze tehdy, máte-li dostatečné rozpočet na jejich vytvoření. Menšímu či středně velkému nezávislému hotelu stačí pouze web s „odpovědným“ designem.

Mobilní stránky hotelu se vyplatí pouze tehdy, máte-li dostatečné rozpočet na jejich vytvoření. Menšímu či středně velkému nezávislému hotelu stačí pouze web s responsivním designem. Přidáte-li do svého portfolia mobilní web, případně investujete-li do aplikace, počítejte s tím, že to bude především finančně nákladnější (pro každý operační systém – iOS, Android – musíte mít vlastní verzi, je tedy otázkou, zda-li se vám to vyplatí), ale především správa jednotlivých verzí je náročná. Úpravy textu, novinky atd. pak musíte většinou na web, do mobilní verze stránek a do aplikace vkládat zvlášť. Navíc, aplikace nemají vliv na organické vyhledávání (SEO), takže přirozené vyhledávání vašich www stránek nebude počtem stažených aplikací ovlivněno. Aplikace bych volila pouze jako doplněk pro bydlící hosty – např. jako podpora destinace a forma zlepšení služeb. Klient si aplikaci stáhne, pokud bude chtít např. trasu cyklostezek, informace o akcích v okolí, o vstupném na hrady a zámky atd…

Myslíte si, že nepotřebujete nové stránky? Máme pro vás 18 legračních odpovědí, proč hoteliéři nechtějí nové www stránky.

V následujících týdnech pro vás zveřejníme další tipy. Nenechte si ujít žádný nový příspěvek – stačí se registrovat (vpravo nahoře) a my vás včas upozorníme.


Další tipy, na které se můžete během následujících pár týdnů těšit – 

    • 4.2.2013 zveřejníme téma „Rezervace online snadno a rychle“ a „Cenová politika je ve vašich rukou“
    • Ostatní tipy přijdou v druhé polovině února