Online souboje o zákazníka – díl 3.

Minulé dva týdny jsme si představili 3 tipy v oblasti online souboje o zákazníka. Nyní je tu další várka zajímavých informací. Pro někoho z vás novinka, pro praxí ostřílené profesionály možná banalita. Nicméně věříme, že v nich najdete zajímavou inspiraci.

Pokud jste propásli první dva díly, najdete je na našem blogu – díl 1díl 2.

Tip 4 – Optimalizované vyhledávání (SEO)

Vylepšete svou pozici ve všech známých vyhledávačích jako Google a Yahoo a především na regionálních vyhledávačích. Vždy však přihlédněte k tomu, jakou máte klientelu. Připojení se k sociálním stránkám, které poskytují zdarma tiskové zprávy, nebo stránkám spojené s cestováním vám pomůžou vylepšit si pozici. Pokud si nejste jisti, nebojte se investovat do odborníků, kteří vám za ne moc vysoký poplatek dovedou pomoci a investice se vám určitě vrátí ve formě rezervací na přímo přes vaši webovou stránku.

TIP 5 – Své www stránky pravidelně analyzujte

Ať už máte nové či staré www stránky hotelu, nezapomínejte používat pro analýzu stránek Google Analytics. A pamatujte, ve výsledcích není až tak důležitý počet návštěv, ale počet online rezervací, protože jedině tak můžete měřit výkonnost stránek, resp. konverzi booking engine. Nakupujete-li online PPC kampaně, pak rozhodně musíte mít webovou stránku s booking engine, protože jedině tak můžete zjistit, jsou-li investované peníze dobře utracené.

Pokud již máte nainstalovanou booking engine (tedy aplikace na online rezervace) a chcete měřit konverzi – tzn. že chcete zjistit, kolik % návštěv na vašich stránkách jste proměnili v reálné rezervace, je nutné mít profil vaší www stránky na Google Analytics jako „e-shop“.  A samozřejmě zvolená booking engine musí umět společně s Google Analytics tyto návštěvy a prodeje měřit. Nejste-li si jisti, co vlastně byste měli udělat nebo nastavit, stačí nám napsat a můžeme se společně na to podívat.

A jak vlastně můžeme vlastní stránku analyzovat? Podívejme se společně na několik příkladů a spojíme je s menším komentářem. Jen malé upozornění, obrázky jsou pouze ilustrační, nakombinované s reálných výsledků několika subjektů včetně našich stránek.

online hotel marketing ecommerce sources

Obrázek č. 1 zobrazuje analýzu zdrojů (source analysis). Vždy je dobré vědět, z jakých zdrojů se k nám návštěvníci dostali. Např. na tomto obrázku se ukazuje viz šipka), že ve sledovaném období k nám přišlo přes newsletter (emailové kampaně) více jak 136 návštěv a z toho více jak 43 % bylo tzv. nových. Pro hotel to znamená to, že jejich kampaně jsou úspěšné. Častokrát se setkáváme s našimi klienty (hotely samozřejmě), kteří „dělají“ mailing přes outlook. Outlook je dobrý nástroj, bohužel vám však nemůže ukázat důležité informace – např. kolik osob email otevřelo, kolik emailů se vrátilo, zda-li některá návštěv z emailu neznamenala proměnou rezervaci atd. Taktéž to ukazuje, jakým směrem se hotel má „ve svých zdrojích“ posouvat. Tzn. zda-li náštěvnost např. z Facebooku je dobrá či nikoliv, případně z jakéhokoliv zdroje. Jak jste na tom vy? Máte možnost analyzovat své newsletterové kampaně? 

online hotel marketing ecommerce sources tablet

Obrázek č. 2 zobrazuje poměr návštěv podle typu zařízení  – tzn. zda-li návštěva na stránkách proběhla přes mobilní telefon (viz modrá barva v grafu), nebo přes tablet (oranžová barva) nebo všechny návštěvy (zelená). Zde např. je vidět, že konverze rezervací přes tablet je ve sledovaném období 1,63 %, což je skvělý výsledek. V průměru všechny návštěvy konvertovaly v 1,01 % rezervací. Výsledek tedy také není špatný – především k přihlédnutí k faktu, o jaký se jedná hotel, za jaké prodává ceny, jakou má klientelu. K tomu všemu je nutné přihlížet, pokud děláme jakékoliv úsudky o výsledcích konverze.

A hypotéza k této otázce? Vyplatí se mít responsivní web tomuto hotelu? Co myslíte? Své názory vkládejte do komentářů pod blogem. Těšíme se na ně.
online hotel marketing ecommerce rates

Na obrázku č. 3 vidíte reálnou detailní konverzi ve sledovaném období. Jsou zde 4 typy cen (záměrně přepsané) a u každé z nich můžeme vidět  výsledky. Konverze u tohoto hotelu je 1,38 %. Pro tento hotel je to výsledek skvělý! Je tedy vhodné ještě detailněji prozkoumat např. zdroje, návštěvníky a jejich demografie, použití technologií atd.  A více zanalyzovat každou cenu a zaměřit se na další např. podporu rezervací na delší období či doplňkové služby.

online hotel marketing ecommerce details

Obrázek č. 4 doplňuje v detailu obrázek č. 3. V případě tohoto hotelu se ukazuje, že jejich průměrná rezervace přes web je v délce 3,71 dní a že nejdelší pobyty jsou v délce více jak 5 dní u ceny č. 4. Na základě těchto analýz pak hotel může zvážit např.: na jaké typy cen (promo nabídky) se má ve své emailové kampani zaměřit, zda-li např. nevytvořit nebo nezvýhodnit ty klienty, kteří rezervují více jak 6 denní pobyt. Otázek zde je mnoho, a protože online business je dnes velmi důležitý, je potřeba se jim důkladně věnovat.

Jak jsem však zmínila již výše, je potřeba mít možnost měřit poměr návštěv a uskutečněných rezervací online. Bez booking engine žádnou analýzu udělat nemůžete. Leda byste použili osvědčenou metodu – papír, tužka a kalkulačka a každou jednu rezervaci (přes internet) zapisovali do tabulky a zpět pak porovnávali s návštěvností. V době moderní technologie je to však noční můra!

Navíc, takto analyzovat může malý hotel, pension i větší hotel. Bez omezení. Google Analytics jsou zdarma a mít booking engine nastavenou na vlastní www stránce můžete mít také. Stačí zavolat a my vám s tím pomůžeme.

Příští týden pro vás budeme mít poslední tip. Do té doby se těšíme na vaše komentáře a názory zde dole pod blogem. Pokud vás k tomuto tématu ještě něco zajímá, stačí napsat 🙂

Mějte všichni krásný den a ať se vám daří.

 

 

Nepromeškejte žádný nový příspěvek na blogu. Stačí se zdarma registrovat a „náš chytrý robot“ se o to postará 🙂

Email:
* Jméno:
Vaše data jsou v bezpečí – SmartHERO.eu