Průměrné ceny ubytování v hotelech ve střední a východní Evropě dosáhly v minulém roce historického maxima. Obstojná byla také obsazenost, což některé středo a východoevropské trhy staví na úroveň metropolí západní Evropy. Dokazuje to studie společnosti Cushman&Wakefield a publikace agentury STR.
Na výsluní se drží také Praha, průměrná cena za noc v hotelu se zde loni pohybovala okolo 2 300 Kč, což se dá srovnat s Vídní nebo s Berlínem (2 500 Kč). Průměrná obsazenost 80,1 % pak staví Prahu na páté místo v žebříčku nejvyšší obsazenosti v Evropě, a to hned za Edinburgh (83,7 %), Dublin (83 %), Londýn (81,7 %) a Amsterdam (81,5 %).
Zdroj: aktualne.cz
Zdroj: STR
Abychom si zase nepřidali něco o originalitě, to bychom ani nebyli my. Jak být jiní se můžete inspirovat například v americké kavárně, kde zákazníci nemusejí za svou útratu platit, pokud zde zanechají svá osobní data. Shiru Cafe se nachází ve městě Providence v americkém státě Rhode Island v těsné blízkosti Brownovy univerzity. Není tedy divu, že jejími zákazníky jsou především studenti, kteří rádi vymění šálek dobré kávy za svůj email, datum narození nebo obor studia. Kavárna tyto informace sbírá a přeprodává „sponzorům“, kteří je využívají pro své potřeby a samozřejmě také k rozesílání informací. Inu, v USA o GDPR ještě asi neslyšeli.
To v Norsku se chystají příští rok v dubnu otevřít první podvodní restauraci v Evropě. Bude se jmenovat Under a má být největší svého druhu na světě. Nedočkaví návštěvníci si již nyní mohou rezervovat svá místa u stolu. Vařit v ní bude šéfkuchař Nicolai Ellitsgaard a na mimořádný zážitek si podle něj zákazníci mají vyhradit až čtyři hodiny svého času. Budovu má na svědomí známé norské architektonické studio Snøhetta. Třípatrová restaurace zčásti potopená do vod Severního moře nabídne dechberoucí výhledy na osvětlené mořské dno a nejúžasnější prý bude při bouři a větru.
Michelin dnes zřejmě více lidí rozezná jako společnost rozdávající hvězdy špičkovým restauracím než firmu prodávající pneumatiky, i když jde o druhého největšího výrobce pneumatik na světě. Ocenění Michelin je pro restaurace něco jako Oscar pro filmový průmysl. Někteří šéfkuchaři by za něj dali život, jiní jím opovrhují. Ať tak, či tak, hvězda Michelin je pro restauraci něčím mnohem větším než jen dobrou recenzí. Dokáže překvapivě zvednout tržby, což dosvědčil i nedávno zesnulý a nejvíce hvězdami ověšený šéfkuchař Jöel Robuchon, když prozradil, že s jednou Michelin hvězdou mohou tržby restaurace stoupnout až o 25 %, se dvěma pak o 40 % a se třemi dokonce až o 100 %. No nejděte do toho.