O tom, jak rychle si můžete zničit dobrou pověst, by mohl povídat majitel pražské kavárny Café Café. Nedávno si sem na kávičku zašel bollywoodský herec a komik Vir Das se svými rodiči, bohužel se jim ani po několika pokusech nepodařilo si objednat, a tak odešli. Herec si však na Twitteru postěžoval, že v této kavárně nemají rádi hosty tmavé pleti, a jeho věrní fanoušci vzali stránky s recenzemi útokem. Nic nepomohlo, že se majitel herci osobně omluvil. Jasný důkaz, jak důležité je umět řešit nespokojenost hosta a jak rychle může malé klopýtnutí zlikvidovat vaši pověst.
Husarský kousek se povedl také jednomu německému hotelovému řetězci, který platil svým hostům za pozitivní recenze na cestovatelském webu TripAdvisor. Stálo ho to několik tisíc eur na pokutě a také vysvětlování a omluvy. Řetězec se rozhodl „koupit“ si několik kladných recenzí, aby tak pomohl jednomu ze svých hotelů v počáteční fázi provozu. Toho si ale všimli pracovníci TripAdvisor, kterým bylo podezřelé, jak může mít zcela nový hotel tolik recenzí. Řetězec tak musel u svých hotelů na TripAdvisor uvést poznámku, že recenze nemusejí být autentické. Placená hodnocení však nejsou ve světě ojedinělým jevem – například společnost Wecom-blue nabízí za částku cca 160 euro deset pozitivních recenzí. No nekupto, že?
Jestli si myslíte, že zpřísňování podmínek ohledně sdíleného ubytování, potažmo přímo portálu Airbnb, je jen planými řečmi, jistě vás zaskočí zpráva o manželském páru ze San Francisca, kterému zástupci města udělili pokutu ve výši 2,25 milionu dolarů. Ten totiž přes Airbnb nelegálně pronajímal své nemovitosti, což lze při současné krizi bydlení v tomto městě pouze s povolením. Manželé Darren a Valerie Lee nesmějí krátkodobě pronajímat žádnou ze svých bytových jednotek až do května roku 2025. A co na to samo Airbnb? „Podvodníky na svém webu nechceme,“ vzkázalo.
Google už je tak chytrý, že vám bude moci v budoucnu poradit s rezervací restaurace. A to dokonce tak, že vás nenápadně upozorní na místa, kde bylo hostům po návštěvě zle nebo dokonce trpěli otravou z jídla. Google totiž bude schopný spojit si provedenou rezervaci v dané restauraci s vyhledáváním termínů jako „žaludeční bolesti“, „zvracení“ nebo „nevolnost“ a vyvodit z toho dané závěry. Podle testování restaurací zdravotními inspekcemi v městech Las Vegas a Chicago je takto provedené odhalení problémových provozů dvakrát účinnější než při běžných namátkových kontrolách.
Jak správně udělat reklamu se můžete podívat na aktuální počin skandinávských aerolinek Scandinavian Airlines. Bez jediného zobrazení jejich názvu v celém reklamním šotu se jim podařilo dotknout se toho správného místa – emocí. Reklama je součástí jejich kampaně „We are Travelers“ a odnesla si cenu Best Travel Ad 2018. I my jsme ukápli slzu.