Novinky z branže > Když říkáme originálně, trendem je necestovat a pozor na „influencery“

Když říkáme originálně…

Víte, jak vždycky mluvíme o tom, abyste zapracovali na konceptu svého hotelu. Abyste byli originální, spojili se svým provozem nějaký příběh. Tak tady máte jeden příklad za všechny. Nedaleko Prahy v obci Lety se nachází hotel, jehož název vypovídá za vše, Pivotel MMX. Jde o kombinaci designového hotelupivní restaurace, kde čepují vlastní pivo značky MMX. Na čepu jsou vždy různé druhy piv a návštěvníci si mohou přes skla prohlédnout útroby pivovaru. A když to s pivem přeženou, ocení bezplatné parkoviště i úschovnu kol.

Originálem na slovo vzatým bude bezesporu hotel Mama Shelter, který 9. července 2018 otevře v původních prostorách holešovického Parkohotelu v Praze francouzský hoteliér Serge Trigano. Pro něj a jeho dva syny se bude jednat už o osmou destinaci s podobným konceptem, první hotel otevřeli v roce 2008 v Paříži. O čem tedy Mama Shelter bude? Je to jednoduché, hosté se zde musejí cítit jako doma u maminky. Budou zde potkávat to nejlepší z Česka – místní lidi, lokální jídlo a hlavně pivo. Interiér tomu všemu bude nahrávat, malá zákoutí, pivnice, bar, společná kuchyně a veselé barvy.

Trendem je necestovat

Se zajímavým poznatkem přišel web e15.cz. Podle jimi zjištěných údajů se Češi po vzoru západních sousedů obracejí k trendu „necestování“, tedy namísto zdlouhavého přemísťování k moři či do jiných vzdálených destinací trávit raději dovolenou doma a podnikat pouze jednodenní výlety. Pro tento typ trávení dovolené se ujalo označení „staycation“ nebo „holistay“, uvádí dále web. Tuto informaci by si měli hoteliéři vzít k srdci a připravit pro hosty speciální nabídky, kterými by mohli nalákat co nejvíce českých turistů. Dá se totiž očekávat, že počet cestujících v nejbližších letech dosáhne bodu zlomu a lidé se skutečně přestanou honit za italskými a chorvatskými plážemi a zůstanou v klidu domova.

Pozor na „influencery“

Novináři měli vždycky tak nějak esa v rukávu. A někteří z nich byli schopní výměnou za dobré slovo vyžadovat patřičné služby. Doba je dnes ale rychlá a na tištěná slova, potažmu internetové zpravodajství už nikdo nečeká. Recenze lítají zleva doprava po celém internetu a vévodí jim portály, které fungují na fotkách. Jedním z nich je například Instagram, kde oblíbení a hojně následovaní uživatelé používají svůj vliv k tomu, aby mohli přespat v těch nejluxusnějších hotelech a pak o nich napsat. Podle portálu forbes.cz se musejí manažeři luxusních dovolenkových resortů denně probírat desítkami nabídek podobné spolupráce. Dnes je totiž každý, kdo dovede na své sociální síti shromáždit tisíce „followerů“, označován za „influencera“. A někteří z nich vám mohou pěkně zavařit.