Hotelová společnost Starwood Hotels & Resorts nedávno přiznala, že osobní údaje až půl milionu hostů jejich hotelové značky Marriott byly ukradeny hackery. Data zmizela z rezervační databáze a kromě jmen, emailových adres, telefonních čísel a čísel pasů bohužel obsahovala také čísla platebních karet a data expirací. Hotelový řetězec obětem nabídl roční předplatné aplikace WebWatcher, která je může upozornit ve chvíli, kdy se jejich osobní data objeví online. Nešlo o jednorázovou rychlovku, hackeři na síti Starwood parazitovali téměř čtyři roky. Ještě že my v Evropě máme to GDPR, že.
Znáte to, kvalitní personál abyste lupou hledali, a těch pracovníků, které již máte, někdy potřebujete více, někdy méně. Gastronomie a hotelnictví je věda sama o sobě. Nyní vám ale na pomoc přichází český startup Grason.cz, který prostřednictvím aplikace propojuje především restauratéry a pracovníky v oboru gastro, kteří mají zájem o krátkodobou brigádu. Za poplatek 3 000 Kč měsíčně vypíšete do aplikace směny, které potřebujete zaplnit, a na druhé straně se vám o ně budou přihlašovat zájemci, nejčastěji servírky a číšníci, kteří jsou při vstupu do aplikace prověřováni samotnými zakladateli. V systému je aktuálně na 500 tzv. grasonů a používá jej více než 50 restaurací v Praze.
Po 20letém partnerství se pražský pětihvězdičkový hotel Alcron rozchází se svým provozovatelem, americkým řetězcem Radisson Blu. Od začátku nového roku se pod vedením majitele, rakouské firmy Crown WSF group, zaměří na styl, ve kterém byl kdysi otevřen – 30. léta. Nejedná se o překvapení, podle generálního ředitele hotelu, Michala Choura, se jen čekalo na doběhnutí smlouvy se společností Radisson. Fakt, že hotelová restaurace pod vedením Romana Pauluse letos neobhájila michelinskou hvězdu, s tím podle něj nemá nic společného. V hotelu se budou dít velké věci, chystá se půlroční rekonstrukce, která uvolní místo pro wellness a bazén a hotel vrátí zpět do časů předválečného Československa.
Někdy má člověk pocit, že hlavním smyslem moderního cestování je kvalita a počet fotografií zobrazených na sociálních sítích. Inu, člověk musí jít s dobou, a tak se dva hotely značky Ibis (jeden v Ženevě a druhý v Curychu) rozhodly, že do svých služeb zapojí nabídku profesionálního influencera, který se postará o to, aby příspěvky hostů na Instagramu opravdu stály za to. Za službu s názvem „Relax. We Post“ hosté zaplatí od 90 USD výše. Zatím je ale ve zkušební verzi a není jisté, jestli v ní bude řetězec pokračovat. Jak bude vypadat nová realita cestování, se můžete podívat v jejich reklamním videu. Trochu strašidelné, ale možná pravdivé.
Zdroj: Forbes Espresso