Novinky z branže > Brexit a turismus, EET a online platby a junk food a MHD

Brexit a turismus

Kolem Brexitu se točí tolik neznámých, že vás to už možná všechny přestalo bavit sledovat. Nás ale ne, protože ve hře je ještě jedna věc, a to turismus na cestě z i do Velké Británie. A nejde o zanedbatelnou položku, podle CNN travel představuje turismus na obou stranách britské hranice miliardy dolarů ročně a zahrnuje práci milionů pracovníků. Po rozseknutí celé situace 29. 3. 2019 se tak dají očekávat především různá přerušení v dopravě, roamingových službách nebo pojistkách, zpoždění na letištích, celních kontrolách a imigračních prohlídkách. EU totiž bude s cestujícími z UK nakládat jako s každým jiným cestujícím ze země mimo EU, což přidá až dvě minuty na osobu při hraničních kontrolách. Zatímco britský pas s logem EU bude stále platný, evropské instituce alespoň prozatím neplánují zavést na cestě do UK cestovní víza. Turisté tak budou moci mezi EU a UK cestovat na tradiční turistická víza s platností 90 dní, jejich pas by však měl mít platnost minimálně dalších šest měsíců. Evropská komise však již oznámila plán v roce 2021 zavést pro občany UK cestující do Evropské unie podobný systém cestování s názvem ETIAS (European Travel Information and Authorization Scheme) jako má například USA (ESTA) nebo Kanada (ETA) a Česká republika. Ten by měl být platný po dobu tří let a měl by zajistit snadný vstup do EU, ať už po zemi, či vzduchem.

EET a online platby

Na EET, elektronickou evidenci služeb, si za těch několik desítek měsíců už asi každý hoteliér zvykl, stejně jako na všechny nesrovnalosti a změny s tím spojené. Poslední novinkou v tomto směru byla výjimka, kterou Ústavní soud od 1. 3. 2018 udělil evidenci tržeb uskutečněných platební kartou. Nečekaně totiž shledal, že online platby uskutečněné přes platební brány a platební terminály jsou dostatečně dohledatelné již ze své podstaty, proto nemusejí být znovu evidovány prostřednictvím EET. Přesto u podobného tématu chvíli zůstaneme. V nejbližších dnech se těšte na článek o důležitosti integrace platební brány do vaší booking engine.

Žádný junk food v MHD

Po celém světě sílí snahy o zdravější životní styl, konzumace vyvážené stravy nevyjímaje. V Londýně přišli s nápadem zakázat v prostorách městské hromadné dopravy propagaci nezdravého jídla a nápojů. Podle informací Forbes Espresso tak ze zastávek metra a autobusů zmizí reklamy na produkty s vysokým obsahem cukrů, tuků i soli. Na cestě do práce tam už hamburger jen tak nepotkáte.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.