Kolem Brexitu se točí tolik neznámých, že vás to už možná všechny přestalo bavit sledovat. Nás ale ne, protože ve hře je ještě jedna věc, a to turismus na cestě z i do Velké Británie. A nejde o zanedbatelnou položku, podle CNN travel představuje turismus na obou stranách britské hranice miliardy dolarů ročně a zahrnuje práci milionů pracovníků. Po rozseknutí celé situace 29. 3. 2019 se tak dají očekávat především různá přerušení v dopravě, roamingových službách nebo pojistkách, zpoždění na letištích, celních kontrolách a imigračních prohlídkách. EU totiž bude s cestujícími z UK nakládat jako s každým jiným cestujícím ze země mimo EU, což přidá až dvě minuty na osobu při hraničních kontrolách. Zatímco britský pas s logem EU bude stále platný, evropské instituce alespoň prozatím neplánují zavést na cestě do UK cestovní víza. Turisté tak budou moci mezi EU a UK cestovat na tradiční turistická víza s platností 90 dní, jejich pas by však měl mít platnost minimálně dalších šest měsíců. Evropská komise však již oznámila plán v roce 2021 zavést pro občany UK cestující do Evropské unie podobný systém cestování s názvem ETIAS (European Travel Information and Authorization Scheme) jako má například USA (ESTA) nebo Kanada (ETA) a Česká republika. Ten by měl být platný po dobu tří let a měl by zajistit snadný vstup do EU, ať už po zemi, či vzduchem.
Na EET, elektronickou evidenci služeb, si za těch několik desítek měsíců už asi každý hoteliér zvykl, stejně jako na všechny nesrovnalosti a změny s tím spojené. Poslední novinkou v tomto směru byla výjimka, kterou Ústavní soud od 1. 3. 2018 udělil evidenci tržeb uskutečněných platební kartou. Nečekaně totiž shledal, že online platby uskutečněné přes platební brány a platební terminály jsou dostatečně dohledatelné již ze své podstaty, proto nemusejí být znovu evidovány prostřednictvím EET. Přesto u podobného tématu chvíli zůstaneme. V nejbližších dnech se těšte na článek o důležitosti integrace platební brány do vaší booking engine.
Po celém světě sílí snahy o zdravější životní styl, konzumace vyvážené stravy nevyjímaje. V Londýně přišli s nápadem zakázat v prostorách městské hromadné dopravy propagaci nezdravého jídla a nápojů. Podle informací Forbes Espresso tak ze zastávek metra a autobusů zmizí reklamy na produkty s vysokým obsahem cukrů, tuků i soli. Na cestě do práce tam už hamburger jen tak nepotkáte.