V dnešní době pohnuté bezpečnosti v Evropě nemá po cestování toužící turista moc kam vkročit. O to příjemnější je zjištění, že právě Praha roste na žebříčcích oblíbenosti a je čím dál častěji označována jako bezpečná destinace. Podle ČSÚ ji v minulém roce navštívilo na 6 milionů turistů, což je podle údajů portálu Aktuálně.cz nejvíce za posledních pět let. Jen oproti loňskému roku se čísla zvýšila o téměř 7 % a hotely hlásí, že celých 86 % jejich návštěvníků tvoří cizinci. Nejvíce jich jezdí již tradičně z Německa, USA, Velké Británie a Itálie. Čísla podle ČSÚ rostou i v letošním roce, za první čtvrtletí 2017 přijelo do Prahy o 6 % více zahraničních turistů než ve stejném období loňského roku. Takové příležitosti by se měl chytit každý hoteliér a na zahraniční klientelu se pořádně připravit, ať už se jedná o jazykovou vybavenost, mutace webové stránky včetně možnosti rezervace nebo jen očekávanou úroveň služeb.
Best Western je další hotelovou společností, která se rozhodla dát na svých hotelových pokojích prostor novým technologiím, lépe řečeno umělé inteligenci. Stejně jako v minulosti již učinily například společnosti Marriott International nebo Wynn Resorts, Best Western zavedl novinku v podobě chytrých zařízení s názvem Alexa vyráběných společností Amazon, která pomocí mobilní aplikace umějí například otevírat hotelové pokoje nebo hrát oblíbenou hudbu. V budoucnu je však v plánu další stupeň technologického pokroku v podobě zařízení Dot stejné společnosti, které pomocí hlasových příkazů umožní nejen zanechání objednávky ranního buzení nebo oznámení času, ale také oznámení nefunkčních spotřebičů nebo jakékoliv žádosti či stížnosti. Zařízení mohou s úspěchem používat také zaměstnanci, od oddělení housekeepingu až po údržbu a room service. Podle CEO společnosti Best Western Hotels & Resorts Davida Konga je budoucnost otázkou umělé inteligence a ovládání hlasem. „Každý máme v telefonu na 30 aplikací, ale kolik jich ve skutečnosti používáme?“ dodává k tomu. A má pravdu. Třeba se hlasové ovládání hotelových pokojů brzy dostane i do českých luhů a hájů.
K boji o zákazníka dnes ubytovací zařízení používají skutečně cokoliv. Ještě stále ale platí, že příběhy přitahují pozornost a že v jednoduchosti je skrytá ta největší krása. Podobným sloganem se asi řídila hotelová společnost Kimpton Hotels, která v reklamním spotu vytvořeném reklamní agenturou Portal A upozorňuje na to, že do karimatky umístěné na hotelovém pokoji se prostě musí zamilovat každý host. Po zhlédnutí onoho spotu se zaručeně zamilujete taky. Nebo vás možná napadne, na čem byste mohli postavit svůj reklamní spot právě vy.