Je vcelku jedno, jakou metodu ke zvýšení přímých rezervací použijete, můžete investovat do reklamní kampaně, nebo jednoduše hosty nalákat na speciální ceny pro věrné zákazníky. Důležité je, abyste si našli svou cestu, jak se tématem přímých rezervací skutečně zabývat. Proč? Protože i top management největších hotelových řetězců zkrátka ví, že jde o jednu z nejžhavějších debat současnosti. Jaké jsou tedy jejich názory?
Hotelový řetězec Hilton byl vždy jedním z nejhlasitějších zastánců podpory přímých rezervací. Jejich nejsignifikantnější promo akcí byla kampaň s názvem „Stop Clicking Around“ tedy „Přestaňte klikat všude okolo“. V průběhu posledního roku tato společnost přidala více než 9 milionů členů do svého věrnostního programu Hilton Honors, který v současné době čítá na 60 milionů členů. Tento věrnostní program a jeho členové vytvářejí 56 % obsazenosti společnosti, což je podle vedení o 400 bazických bodů více než v roce 2015. Také přímé rezervace z vlastního webu a přes mobilní telefony vzrostly o 200 bazických bodů oproti roku 2015. Ke konci roku 2016 byla každá třetí rezervace provedena přes vlastní web.
Marriott, stejně jako Hilton, zvolil podobnou strategii spočívající ve zvýhodněných sazbách určených věrným zákazníkům, i když nedosáhl zdaleka takových výsledků jako jeho největší konkurent. A to ze zcela jasných důvodů, společnost měla na starosti i jiné věci, jako například akvizici společnosti Starwood Hotels. V každém případě se i Marriott nechává slyšet, jak důležití jsou pro jeho globální růst věrní zákazníci, a tomuto faktu samozřejmě přizpůsobuje i fungování několika věrnostních programů.
CEO společnosti IHG Richard Solomons prohlásil, že přímé rezervace jsou pro jejich společnost důležité, ale stejně důležité jsou pro ně například informace o hostech sbírané prostřednictvím věrnostních programů. Zdůraznil také, že mnohem více zákazníků nyní rezervuje ubytování nejen přes web společnosti IHG, ale také přes mobilní telefony (podle jeho slov proběhly přes mobilní telefony v roce 2016 rezervace v hodnotě 1,6 miliardy USD, což je o třetinu více než v roce 2015).
Stejně jako Hilton, i společnost Choice Hotels potvrdila nárůst čísel v oblasti přímých rezervací spojených s podporou věrnostních programů. CEO společnosti Stephen P. Joyce potvrdil, že na začátku roku 2016 značně finančně podpořili věrnostní program Choice Privileges a již nyní vidí pozitivní dopady. Program prý překonal hranici 30 milionů členů, z toho 4,6 milionů jich přibylo jen v roce 2016.
Aktuální 19. ročník soutěže Best of Realty přinesl mimo jiné také ocenění pro nejlepší hotelové projekty. Ty vybrala osmičlenná porota složená ze zástupců profesních sdružení, kteří u projektů hodnotili mimo jiné lokalitu, urbanistické a architektonické řešení, kvalitu provedení a úspěšnost na realitním trhu. Zde jsou tři vítězové kategorie hotelů z letošního roku:
1. místo – Theresian Hotel & Spa, Olomouc, developer: KYSA rerum, architekt: Martin Libra, Ateliér Libra
Zdařilá a citlivá rekonstrukce historického objektu, skvělá architektura a vhodné interiérové řešení, kromě toho také pozitivní přístup vedení a personálu k prvním hostů. Porota hotel označila za nejkvalitnější a nežádanější hotel v republice.
2. místo – Theatre Hotel, Olomouc, developer: ENDL+K, architekt: Atelier-r
Tento hotel vznikl v industriální části města přestavbou chátrajícího divadla. Porota ocenila využití netradičních materiálů, například fasádu ze zastudena válcované oceli. Podle hostů se jedná o luxusní hotel s výbornými snídaněmi a krásným spa se vstupem v ceně ubytování.
3. místo – Hotel Royal Prague, developer: Tolleson, architekt: DaM – R. Doležal, J. Holna
Projekt porotu zaujal zajímavým architektonickým řešením vhodně zasazeným do bouřlivě se rozvíjející čtvrti Karlín. Hosté zde ocenili především vstřícný a profesionální personál.