Podrobný návod, jak ovlivnit recenze na Google

Kde začínáme s vyhledáváním hotelu, pokud se někam chystáme? Většina z nás pravděpodobně odpoví, že na Google. 🙂 A jaké výsledky se nám zobrazí, pokud si zadáme například Hotel FourSeasons Bora Bora?

Pokud máte tak jako FourSeasons zaplacenou reklamu na Google (máte na ni vyčleněny peníze z rozpočtu), zobrazí se vám neprve při vyhledávání Váš hotel. Vyzkoušejte si klidně sami, že v druhé polovině, té pravé, se ale vždy zobrazí Google s jeho hodnocením hotelu a možností rezervovat, obvykle přes Booking.com, případně jinou OTA (záleží na tom, s kým spolupracujete), anebo vlastní booking engine – viz printscreen.

I když měl Google doteď málo recenzí, které navíc ne vždy byly pravdivé, jakýsi prvotní dojem to v nás zanechá, přiznejme si. Rozhodl se ale, že cestou Google Hotel Finder nepůjde, tiše ho pohřbil a upozornil na to, že nově je možné vyhledávat hotely přímo na Google anebo v Google Maps.

Představte si, že byste nově mohli distribuovat recenze, které získáte prostřednictvím vlastního dotazníku spokojenosti, na Google a tím zvyšovat své skóre a množství recenzí. Jak ale na to?

Začněte s TrustYou Survey

Google začal nově spolupracovat s TrustYou, o tom už jsme vás informovali dříve. Podívejme se blíže na to, jak tato spolupráce funguje. Pokud netušíte, co to TrustYou vůbec je, přečtěte si náš článek “Jak ulehčit život sobě i svým budoucím zákazníkům!“. Díky TrustYou Survey, nástroji, který vám umožní sběr vlastních recenzí pomocí dotazníků spokojenosti, získáváte nová hodnocení, u kterých se můžete rozhodnout, zda je chcete publikovat anebo si je ponechat jen pro interní účely – jedinou nevýhodou je, že rozhodnutí o tom, zda bude recenze veřejná, či nikoliv, musíte učinit před odesláním dotazníku. Pokud ovšem s hostem pracujete a víte, že byl naštvaný a jeho recenze pravděpodobně nebude lichotivá, můžete si zajistit zpětnou vazbu jen pro sebe, bez následků. Vlastní recenze v podobě vyplněného dotazníku můžete získat ještě při pobytu hosta u vás – pokud vidíte, že má chvíli čas, slušně jej s tabletem v ruce požádejte, zda by vám nevyplnil dotazník jako zpětnou vazbu pro neustále zlepšování vašich služeb. Když čas nemá, pošlete dotazník přímo na e-mail. Podoba dotazníku záleží pouze na vás. Můžete využít předdefinované otázky a vzhled, anebo si dotazník upravit podle hotelové corporate identity. Počet a typ otázek záleží také čistě na vás. Pokud nevíte, jak správný dotazník vytvořit, inspirujte se naším článkem “Jak vytvořit správný dotazník spokojenosti!” Jak takový dotazník vypadá, můžete vidět na obrázku.

Kromě zlepšení obsahu na Google můžete díky TrustYou Survey posílat tyto recenze i na vlastní web, ty se pak zobrazují v podobě Meta-reviews a TrustScore, indexu, který vytváří hodnocení vašeho zařízení ze všech ověřených recenzí (nejsou tedy zahrnuty recenze z TripAdvisoru a Facebooku). Tím, že si je na svůj web umístíte, zlepšujete svůj obsah a tím i SEO. Navíc, zvýšíte pravděpodobnost přímé rezervace, protože host si nemusí chodit pro hodnocení na recenzní portály a OTAs. Pokud nevíte, jak si “Jak zvýšit rezervace přes vlastní webové stránky (a tím své zisky)!” 

Od TrustYou Survey k TrustYou Stars

Tyto recenze, které pomocí TrustYou Survey získáte, pak pošlete dál – na Google. Jakou výhodu vám to přináší? Kromě toho, že roste počet recenzí, které o vás někdo napíše a vaše skóre na Google se zvyšuje, pokud jsou recenze lichotivé, tak navíc zvětšujete obsah informací, které o vašem zařízení Google má. Takže recenze sbíráte pomocí jednoho nástroje (TrustYou Survey) a posíláte je na Google pomocí druhého nástroje (TrustYou Stars). Jak to vypadá, se můžete podívat na následujícím printscreen. V administraci TrustYou Stars můžete vidět, kolik zatím máte recenzí, jaké je vaše celkové skóre, jak hodnotí vaši hosté jednotlivé kategorie, kolik e-mailů jste poslali a především, to nejdůležitější – kolik recenzí z vlastních dotazníků jste poslali na Google, a jak si na Google vedete.

Meta-reviews

Protože jsme líní tvorové, nebaví nás číst všechny recenze. Na to reaguje TrustYou tím, že vytváří tzv. Meta – reviews jako sumáře hodnocení za jednotlivé kategorie služeb v hotelu, jako je například pokoj, budova, snídaně, personál, atp. Tyto meta-reviews také přebírá Google od TrustYou a namísto všech recenzí se vám již zobrazí pouze sumář – viz následující obrázek.

S Novým rokem vám nabízíme šanci získat TrustYou Stars za polovinu jeho obvyklé ceny! Neváhejte proto a obraťte se na nás, ať už máte zájem o TrustYou Stars, anebo potřebujete poradit v jakékoli jiné oblasti. Jedinečnou nabídku naleznete ZDE.