Říkáte si: provozuji malý hotel; je reputační management i pro nás důležitá aktivita? Měl by také můj hotel sledovat online reputaci?
Firma TrustYou oslovila několik desítek nezávislých hotelů po celém světě a výsledek? Jasné „ano“ – manažeři se shodli, že řízení online reputace je v současné době důležité. Lépe řečeno, velmi důležité.
Reputační management pomáhá malým hotelů získat konkurenční výhodu. A daleko větší konkurenční výhodu, než mají velké hotely. Malé hotely velmi zřídka sledují svoji online reputaci. Ubytovací zařízení, které tak koná, je na správné cestě. TrustYou „stahuje“ z internetu reputaci z více jak 220 zdrojů, měří zákazníkovu spokojenost a porovnávají s konkurencí. Díky tomuto nástroji každý hotel zjistí, které služby či produkt mají hosté nejraději, co nejvíce vyzdvihují a oceňují. Takto získané poznatky o online reputaci může hotel použít k další marketingové komunikaci.
Reputační management pomáhá malým hotelům sledovat pověst v průběhu času. Měření zlepšení je nejlepší udělat tak, že rychle a jednoduše porovnáte tři fáze „kde jste byli“, „jak si vedete nyní“ a „jaké jsou vaše příležitosti do budoucna“. TrustYou zpracovává vaše data, která jsou poté dostupná v jednotlivých statistikách a grafech. Velmi jednoduše tak víte, na čem a jaké fázi se nacházíte.
Online reputační management pomáhá malým hotelům identifikovat příležitosti na sociálních sítích. Nástroje na řízení online reputace sledují vámi vybraná klíčová slova, která se jeví z pohledu zákazníka jako důležitá (ta slova, o kterých hosté píšou nejčastěji). Díky jejich identifikaci víte, na co máte reagovat – máte možnost okamžitě reagovat a poskytnout zákazníkovi službu přes sociální sítě.
Reputační management pomáhá malým hotelům šetřit zdroje. Pracovní sílu, čas, peníze, které můžete investovat jinak. Nástroje na řízení reputace urychluje proces sběru dat. Zaměstnanci vašeho hotelu pak mohou věnovat více času klientům a zlepšovat vztahy se zákazníky.
Reputační management pomáhá malým hotelů vyhnout se razantnímu snižování cen. Velké hotely si mohou dovolit snížením ceny přitáhnout pozornost zákazníků, pro malé hotely je to velmi škodlivé. Jean Francois Mourier z revPAR Guru, potvrzuje, že existuje přímá souvislost mezi reputací hotelu a cenou, která je za volný pokoj účtována. Zaměříme-li se na budování online reputace, získáte prostor pro to, abych k dalšímu zlevňování nemuselo vůbec docházet. Dobrá pověst = větší zájem ze strany zákazníků = lepší obchodní výsledky.
Online reputace pomáhá malým hotelům stát se bezpečnou volbou. Malé hotely jsou schopny nabídnout konzistentní zážitek, poskytnout službu ve stejné kvalitě při každé další návštěvě. Toto je silná stránka malých hotelů oproti velkým, neosobním hotelů. Šance, že zážitek z pobytu bude tragédie, je nižší. Rozvíjení pozitivní online reputace zvyšuje jistotu, že hotel a jím poskytované služby budou pozitivně vnímány dalšími desítkami, stovkami hostů.
Online reputace pomáhá malým hotelů v podpoře získat více přímých rezervací. Je všeobecně známo, že online reputace je klíčovým faktorem k vyššímu obratu. Pokud jsou recenze umístněny na webových stránkách hotelu, jejich zveřejnění zvyšuje důvěru spotřebitelů a pomáhá udržet zákazníka na webu. TrustYou stahuje z více jak 220 zdrojů recenze o vašem hotelu a výsledek je pak zobrazen na vašich stránkách v podobě Meta-Review™ (ověřené recenze).
Je zajímavé vidět, kolik malých hotelů si vede dobře v žebříčcích hotelových recenzí. Hotel Arcadia Residence byla vyhodnocena v anketě Travelers‘ Choice® 2012 Winner jako hotel s nejlepšími službami, navíc je na 1. mezi 673 hotely v Praze. Co myslíte, že dělá jinak? Věnují se zákazníkovi, řídí svoji online reputaci, která jim pomáhá zvyšovat obrat, zvýšit počet přímých rezervací a především stát se jedním z nejvyhledávanějších hotelů v Praze.
Hotel nemusí být velký, aby udělal „díru do světa“. Malé hotely mají lepší možnosti, jak řídit svoji reputaci a jak ji ovlivnit. Otestujte si správu recenzí na 1 měsíc zdarma.