Zdánlivě nic, bez jednoho ani druhého ale nebudete úspěšnými hoteliéry. V hotelu v Drážďanech vám můžou ukázat, jak vypadá vyšperkovaný web. Pokud je vaše touha po vědění ještě silnější, naučte se recyklovat hotelové recenze ve svůj prospěch. A tím nekončíme, dámy a pánové, prodej je to, co vás drží nad vodou. Tak jdeme na něj!
Zbrusu nová webová stránka hotelu Schloss Dresden Pillnitz získala v nezávislé soutěži Interactive Media Awards hned dvě ceny – je nejlepší v kategorii Hotel-Resort a také Tourism-Travel. Hotelový web je postaven na konceptu vyprávění podpořeném sérií obrázků, animací a videozáznamů. V praxi zde tedy uvidíte to, k čemu nabádají tisíce článků o dobře postaveném webu. Záložka online rezervace je dostupná z každé podstránky a web je atraktivní a plně funkční na notebooku, telefonu i tabletu. Videa v pozadí zákazníka navíc vůbec neotravují, naopak, podporují v něm zvědavost.
Staré dobré pravidlo praví, že host se chová tak, jak chcete, pokud mu k cíli ukážete přímou cestu. Navedete-li jej po přihlášení k wifi k sepsání recenze, a dáte mu důvod, aby byla pozitivní (květiny na pokoji, malé občerstvení, oslovení jménem), podle průzkumu společnosti BrightLocal celých 7 z 10 zákazníků pod tlakem ohromení neodolá a recenzi sepíše. Každá taková recenze by měla být viditelná pro zákazníka pouze a jedině na vašich hotelových stránkách, třeba jako to má například Penzion Ovečka. S integrovaným dotazníkem TrustYou můžete své recenze také „recyklovat“. Recenze je po zveřejnění spolu s ostatními recenzemi z booking.com, expedia.com a jiných portálů zagregována do meta-reviews, které přebírají třetí strany jako kayak.com nebo google.com.
Není tajemstvím, že silné firmy typu Expedia nebo Booking.com si mohou dovolit za marketingové aktivity vydávat nepředstavitelné částky peněz, aby tak přilákaly co nejvíce zákazníků. Slouží jim k tomu vskutku skvostné nástroje – věděli jste například, že si v rámci Google Chrome můžete nainstalovat tzv. Extensions (doplňky), které vám jako zákazníkům výše zmíněných rezervačních portálů umožní například dostávat upozornění na slevy nebo rychle spravovat rezervace? Ano, to je sice skvělé, když ale host čeká na vaší recepci, Expedia nebo Booking.com vám s ním nepomůžou. Co si od nich však můžeme vzít, je příklad, jak prodávat (a dělat to skutečně dobře). Naučme se úspěšně prodávat své volné kapacity (začněme například vyprodanými termíny – ty se budeme snažit maximálně prodávat sami). Věříme, že naše závislost na rezervačních portálech bude menší a menší.