Minulý týden jsem přednášela na konferenci pro hoteliéry pořádané AtoZgroup – HOREKA112. Během krátké přednášky na téma „Vliv online komunikace na obchodní výsledky hotelu“ jsem vyslovila malý test, abychom zjistili, jakým způsobem hotely využívají to, že o nich uživatelé na internetu hovoří, ke svého vlastnímu prospěchu a šíření povědomosti o značce.
Mini případová studie se týkala Foursquare check-inu. Chtěli jsme zjistit, zda-li hotel na tento check-in zobrazený také na Twitteru, odpoví.
Check-in na Foursquare hotelu Top Hotel Praha vypadal takto.
Za 3 dny od skončení konference v hotelu žádný tweet ani žádná jiná zpráva nedorazila. Jak jednou prohlásil můj kolega na Twitteru – ani „jsem to neočekával“. Náhodou se mi však podařilo zjistit, že Top Hotel Praha si druhý den po konferenci založil profil na Twitteru. Zpráva s poděkováním byla odeslána, bohužel díky nesprávně zadanému uživatelskému jménu, nebyla doručena. Místo @radkatelyckova byla zpráva „doručena“ @radkatelycko.
Snaha se cení a na obranu Top Hotelu Praha nutno říci, že komunikace o něm na Twitteru za posledních 8 dní nelze najít. Je tedy pochopitelné, že tento komunikační kanál není využíván. Na druhou stranu např. profil Top Hotelu Praha vykazuje na Foursquare zajímavá čísla. Nestálo by za pokus to nějak využít?