Víme, ono se to lehce radí, když někteří doslova jedete z posledních sil. Ale ono nějak bylo a nějak bude. A vždycky je lepší se na to pokud možno připravit. Například jako francouzská hotelová síť Accor, jejíž vedení prohlásilo, že má dost čekání na to, co bude, a tak se raději připraví na vlastní verzi nové budoucnosti. A to asi takto – hotely se zaměří co nejvíce na věrnou klientelu a domácí cestující, připraví si scénáře pro nejhorší možnosti a úzce spolupracují s vlastníky firmy. Lépe se podle sítě Accor budou k životu navracet levnější značky, v jejich případě Ibis, Mercure a Novotel. Ty luxusnější si budou muset na návrat do normálu ještě počkat.
Na vavřínech se nespí ani v karlovarském Grandhotelu Pupp. Festivalové návštěvníky zde sice letos nepřivítají, na návrat domácích hostů se však připravují ve velkém. Až hotel 25. května otevře, bude zde doslova přehlídka českých kvalitních značek. Jen tak pro inspiraci – lobby a Prezidentské a Císařské apartmá bude vybaveno sklem karlovarské sklárny Moser, speciální řadu nádobí dodá porcelánka Thun, v minibaru hosté najdou oblíbenou Becherovku, minerální vodu Mattoni nebo Hašlerky, v koupelně pak kosmetiku Manufaktura. Třešničkou na dortu už je jen samohrající piano české firmy Petrof. Nemusíte to samozřejmě rozjíždět ve velkém jako v Puppu, ale vzhledem k tomu, že vaše klientela bude nějakých pár měsíců ryze lokální, neškodilo by vykouzlit jí tímto způsobem minimálně úsměv na tváři.
Potřebujete tak trochu nakopnout? Nevíte, co od nadcházejících dní čekat, ani co čekat od svých vlastních hostů? Tak se jich na to zeptejte! Připravili jsme pro vás dotazník s názvem Prázdninové plány 2020, který můžete podle libosti sdílet – umístit jej na váš web jako pop-up nebo rozeslat emailem. Není nic jednoduššího, než dostat informace přímo od zdroje – přímo od hostů tak zjistíte, kdy se chystají cestovat, kam a na jak dlouho, jak důležitá je pro ně bezpečnost a reakce hotelu na pandemii, z jaké jsou věkové kategorie a odkud pocházejí. A s tím už se dá nějak pracovat.
Pokud se více zajímáte o to, jak posílit svou pozici prodejce přímých rezervací a odpoutat se od nadvlády rezervačních portálů, ještě stále pro vás máme v prodeji náš ebook Strategie více přímých rezervací za zvýhodněnou cenu, a to pouze do 15. května! Pokud potřebujete nakročit novým směrem, tohle může být vaše nová vize, tak nemeškejte.
V krizi nikdo neví, jak bude vypadat život po krizi, a někdy je nutné přinášet po cestě nějaké ty oběti. O tom by mohly vyprávět i ty nejsilnější firmy na trhu, při řádění koronaviru totiž nezůstal ušetřen vůbec nikdo. Vedení firmy Tripadvisor tak nedávno ohlásilo, že je v reakci na aktuální dění nutné propustit 25 % své světové pracovní síly, což představuje nějakých 900 pracovníků. 200 jich bylo propuštěno již v lednu. Většina stávajících zaměstnanců pak pracuje na snížený úvazek čtyři dny v týdnu. Velmi podobně se pak zachovalo také vedení společnosti Aribnb. Loučí se se čtvrtinou svých zaměstnanců, která v tomto případě představuje 1900 pracovníků. Ti naštěstí odejdou z tříměsíčním odstupným a zdravotním pojištěním platným do konce roku.
A jak se všechno točí kolem domácí klientely, nejde nevypíchnout jeden hezký příběh – a to příběh šéfkuchaře Davida Valíčka. Ten vařil doslova po celém světě po boku michelinských hvězd, pak se ale rozhodl vrátit se zpět do Česka. I jemu koronavirová pandemie udělala čáru přes rozpočet, přerušit provoz musela jeho škola vaření i restaurace Food Atelier. Pak mu ale zavolali z radnice v jeho rodném Českém Těšíně a on se sebral a začal vařit seniorům. Zdarma. Své odměny se vzdal ve prospěch nákupu nového vybavení do místní kuchyně, kde také šíří osvětu – menu obohatil o netradiční, přesto stále dostupné položky jako například bůčková roláda, připravovat začal domácí koláče a paštiky, které zde dříve nakupovali od dodavatelů.
Photo credit: Pixabay