OTAs mají, zdá se, v boji s hotely nového protivníka – Airbnb. Tato společnost se pustila do provokace OTAs hned tím, že oznámila záměr otevřít svou platformu sdíleného ubytování také pro hotely. Svůj postoj se rozhodla potvrdit také reklamní kampaní, kde upozorňuje na množství peněz, které hotely ztrácí v podobě provizí placených právě OTAs za jejich zprostředkování ubytování. Samotné hotely se čím dál více pouštějí do podpory přímých rezervací přes své vlastní weby, což se samozřejmě OTAs nelíbí. Airbnb v nové kampani žádá hotely, aby zvážily Airbnb jako nového partnera v boji se závislostí na OTAs. Provize Airbnb by se totiž měla pohybovat mezi 3 a 5 %.
Že byste rádi web Airbnb přidali mezi své prodejní kanály, ale už teď máte plné ruce práce s nastavováním cen? Profitroom nabízí propojení channel managera přímo s Airbnb, takže vám všechna ta těžká práce odpadne. Ozvěte se nám a my vás na Airbnb rádi napojíme.
Navzdory snahám hotelů bojovat proti vysokým provizím, které si za zprostředkování ubytování účtují online travel agencies, studie OTA Premium společností Expedia a Oxford Economics potvrdila jejich výsostné postavení. Podle jejích údajů totiž cestující rezervující přes zprostředkovatelské weby zůstávají v hotelu déle a utratí během svého pobytu více peněz než ti rezervující přes jiné kanály, a to nehledě na to, zda jde o skupinu business či leisure. Podle studie využívá služeb OTAs 21 % cestujících, v hotelu zůstávají o 8 % déle a utratí o 18 % více.
Podle zprávy Global Hotel Reputation Benchmark Report připravené společností Revinate se počet hotelových recenzí Googlu v roce 2017 více než zdvojnásobil. Cestující odeslali v roce 2017 o 27 % recenzí více než v roce 2016, na čemž má právě Google velkou zásluhu. Společnost při zpracování zprávy zanalyzovala na 132 milionů online hodnocení z více než 138 tisíc ubytovacích zařízení ve 200 státech. Více než tři čtvrtiny recenzí přitom pochází z těchto čtyřech zdrojů: Booking.com, Google, TripAdvisor a Facebook. Zatímco Booking.com se stále nachází na špičce shromažďovatelů recenzí, je nenápadně následována Googlem, který v posledních měsících získává na síle.
Podle údajů webu ihned.cz se společnost Bigelow Space Operations v čele s americkým miliardářem Robertem Bigelowem chystá do roku 2021 zprovoznit vesmírný hotel ve dvou nafukovacích modulech, které se chystá vyslat na oběžnou dráhu Země. Bigelow chce pobyt na vesmírné stanici pronajímat zemím nebo korporacím, které zde chtějí provádět výzkum. Dveře zde samozřejmě budou otevřené také vesmírným turistům. Moduly mohou pojmout až šest lidí, do vesmíru doputují složené a až na oběžné dráze se nafouknou. Cenu za pobyt odhaduje Bigelow na deset milionů amerických dolarů. Pokud bude mít tato stanice úspěch, bude v budoucnu následována novou, která by mohla nabídnout až 2,5krát více prostoru.