Novinky z branže > Agoda Mix and Save, bez kosmetických lahviček a vzhůru do kosmu

Bez kosmetických lahviček

V Česku už se toto téma omílalo v minulosti několikrát, většinou ve spojení s ekologickými hotely a certifikací. Dnešní problém ale není ani tak o eko certifikaci, jako o všemožné snaze snížit zatížení planety a oceánu plastovými odpady. K velké vlně uvědomělých zachránců Země se nyní připojuje i největší světový hotelový řetězec Marriott International a zaručuje se, že od prosince 2020 nenajdete v jediném jeho hotelu jednorázové lahvičky na kosmetiku. Místo nich bude používat tradiční velikost kosmetických prostředků a doufá, že tak sníží svůj odpad o dobrých 30 %.

Zdroj: Ada International

Jinou ekologickou alternativou je pak nabízet individuálně balenou kosmetiku, ale v bio tubě. S takovým řešením nedávno přišla společnost Ada International, která takto balí kosmetiku pro výletní lodě Hapag Lloyd Cruises. Obal je z 95 % vyroben z obnovitelných zdrojů, a to z cukrové třtiny a odpadu ze smrkového dřeva, a zanechává až o 40 % méně uhlíkové stopy než ostatní podobné obaly.

Agoda a její Mix and Save

Zatímco zprostředkovatelský web Agoda velebí svůj nový nástroj „Mix and Save“ jako přelomový, hoteliéři čím dál více přemýšlejí, co pro ně v konečné fázi bude znamenat to, že hosté budou moci pro své vícedenní pobyty v jenom hotelu mixovat pokoje s cílem ušetřit až 50 % celkové ceny. I když se všeobecně má za to, že hosté neradi mění v průběhu svého pobytu pokoj, pokud to není nezbytně nutné, hlavní provozní OTA Agoda Omri Morgenshtern tvrdí, že kvůli nízké ceně to určitá skupina cestujících udělá více než ráda. Nástroj je prozatím dostupný pouze při rezervaci provedené na stolním počítači, v následujících měsících by měl být v nabídce i pro mobilní telefony. Názory hoteliérů jsou prozatím smíšené, jedni tento počin nazývají chytrým, druzí tvrdí, že to donutí hoteliéry lépe pracovat s cenovou politikou. Další otázkou jsou potom náklady na úklid pokoje, které budou takto při čtyřdenním pobytu 4x vyšší.

Vzhůru do kosmu

Žádná utopie, čistá realita. Vesmírná cestovní kancelář Virgin Galactic pečlivě pracuje na svém cíli dopravit do kosmu své první zákazníky již v první polovině příštího roku. Nově ukázala světu interiéry luxusního přístavu s názvem Spaceport America, odkud by měli vesmírní hosté, kteří zaplatili za letenku něco kolo 200 tisíc USD, odlétat. Přístav se nachází v poušti amerického státu Nové Mexiko a na své dokončení si musel téměř deset let počkat. Zatímco platící zákazníci stráví 90 minut ve vesmírném korábu, rodina a přátelé mohou v přístavu využít například simulátor samotného letu nebo si vybrat simulaci horkého balónu, rybaření nebo jízdy na horském kole.

Zdroj: spaceportamerica.com