Kdyby vám to ještě nikdy nikdo nepřipomenul, tak Facebook má obrovský potenciál. Podle informací forbes.cz v Česku používá Facebook kolem 5,3 milionu lidí, což prakticky znamená každého druhého občana, a to včetně nemluvňat a důchodců. Podle slov Roberta Bednarskiho, šéfa Facebooku pro region střední a východní Evropy, jde o jednu z nejzapojenějších internetových komunit v Evropě. Ještě na konci loňského roku bylo na této sociální síti 4,9 milionu Čechů, takže už jistě chápete, co myslíme tím potenciálem. 87 % těchto uživatelů sleduje FB na mobilu a denně zde stráví průměrně dvě hodiny svého času. Takže pokud jste ještě tuto sociální síť nevyužili k propagaci svého zařízení, je více než načase.
Ne že bychom to mohli my sami nějak ovlivnit, ale tato myšlenka nás nadchla a určitě by udělala Česko nebo Slovensko v očích zahraničních i tuzemských turistů líbivější. Lucembursko, ačkoliv jde o mikro stát s 600 tisíci obyvateli, trpí dopravními zácpami. Z velké části za to mohou sousedé z Německa, Francie a Belgie, kteří sem pravidelně dojíždějí za prací. Lucemburská vláda se ale rozhodla s tímto problémem radikálně zatočit. Od března 2020 má být veškerá hromadná doprava v zemi, tedy tramvaje, vlaky a autobusy, zdarma. Jaký to vše bude mít dopad, se dozvíme, až v zemi vybudují odstavná parkoviště právě na hranicích se sousedními státy.
The New York Times zveřejnil v sekci Travel seznam 52 míst, která podle jejich názoru stojí za to v roce 2019 navštívit. Mezi takovými lahůdkami, jako je Porto Rico (1. místo), indické Hampi (2. místo) nebo kalifornská Santa Barbara (3. místo) se na krásném 19. místě roztahují slovenské Vysoké Tatry (v první desítce pak ještě najdete Panamu, Mnichov, izraelský Eirat, japonské ostrovy Setouchi, dánský Aalborg, Azory a kanadské ledové jeskyně v Ontariu). Podle autora článku mají hosté namísto do hlavního města Bratislavy zamířit na Slovensku právě do hor, kde se mohou oddávat nejen lyžování v kvalitně vybavených lyžařských resortech, ale mnoha dalším outdoorovým aktivitám, a to samozřejmě i v letním období. Vypíchnout tu ještě stačili Košice, jako město plné barevného pouličního umění, roztomilých kaváren a dobrých restaurací. Tak už jen stačí čekat na hosty s otevřenou náručí. Jde najdete odkaz na původní článek.
V Airbnb se prostě nezastaví a neustále vymýšlejí, jak pronikat do nových a nových oblastní a fušovat tak stále víc do řemesla hotelům. Nejžhavější novinkou je jejich investice do dánské firmy Gaest, která se specializuje na rezervaci míst, kde mohou probíhat schůzky, malé brainstorming setkání, ale i větší meetingy. Vše funguje jako tzv. Marketplace, kde lidé nabízejí a poptávají prostory vhodné k pracovnímu setkání, na pár hodin nebo několik dní. V současné době je zde v nabídce na tři tisíce takových míst. To však není poprvé, co Airbnb investuje do business odvětví. Již loni vypustila firma program Airbnb for Work zacílený na trh obchodních cestujících, který podle jejich údajů dodnes využilo na 700 tisíc business zákazníků.
Podle informací z webu aktualne.cz koupila čínská společnost RiseSun od firmy Thermal Pasohlávky, kterou vlastní Jihomoravský kraj a obec Pasohlávky, pozemky v hodnotě 380 milionů Kč. Do sedmi let by na nich měly vzniknout lázně za více než miliardu korun. Kraj spolu s Thermal Pasohlávky na tomto místě ale nekončí, příští rok by pod jejich vedením měl otevřít menší léčebný ústav se 160 lůžky. Tato lokalita je pro podobné projekty lákavá, v roce 2013 už zde otevřeli největší aquapark v Česku, Aquapark Moravia.