Podle aktuálních dat společnosti Hitwise se podíl hotelových rezervací v USA provedených online v období květen 2016 až květen 2017 skoro nezměnil, z 31,36 % poklesl na 30,56 %. Z toho celých 69,44 % zaujímají rezervace přes online travel agencies (OTAs), jejichž počet mírně vzrostl z loňských 68,64 %. Tato čísla mimo jiné naznačují, že společnosti jako Marriott, Choice Hotels a Hilton, které patří mezi největší zadavatele inzerce, nepřitahují tolik přímých rezervací, kolik údajně přiznávají.
Konkrétní data ukazují, že největší podíl přímých rezervací získala za uplynulý rok hotelová značka Wyndham, zvýšila svůj podíl až třikrát, a to tím, že svým zákazníkům nabízela až 20% slevu za rezervace napřímo. Mezi OTAs si největší podíl vybojoval portál Booking.com, zvýšil jej o 3,35 % na 19,13 %.
Hotel Websites’ Share of U.S. Hotel Website Bookings
Hotel websites | Share of Bookings | Share of Bookings | Change (% Points) |
May 2016 | May 2017 | ||
Wyndham Hotels | 2.85% | 9.61% | 6.76 |
Marriott International | 25.13% | 26.21% | 1.07 |
Hilton Hotels | 16.43% | 17.25% | 0.82 |
Choice Hotels | 14.02% | 14.34% | 0.32 |
Starwood* | 4.87% | 5.19% | 0.31 |
Hyatt Hotels | 3.44% | 3.44% | 0.0024 |
St. Regis Hotels | 0.08% | 0.06% | -0.017 |
Best Western | 5.94% | 5.74% | -0.2 |
Sheraton Hotels | 1.36% | 0.88% | -0.51 |
IHG | 16.19% | 15.58% | -0.61 |
P.S. Bohudíky výsledky českých a slovenských ubytovacích zařízení jsou odlišné. Tady stále převládají přímé rezervace (tedy asi kromě Prahy, Brna a Bratislavy). A pokud tomu ještě trochu pomůžeme, bude to jen lepší. Inspiraci najdete na www.viceprimychrezervaci.cz.
Zdroj: Hitwise
Online Travel Agency Market Share Winners/Losers in Online Hotel Bookings
Online Travel Agency | Share of Bookings | Share of Bookings | Change (% Points) |
Websites | May 2016 | May 2017 | |
Booking.com | 15.78% | 19.13% | 3.35 |
Expedia | 27.52% | 28.09% | 0.57 |
Priceline.com | 15.71% | 16.15% | 0.43 |
Hotels.com | 14.76% | 14.72% | -0.033 |
Cheap Tickets | 2.79% | 2.07% | -0.72 |
Travelocity | 8.75% | 7.88% | -0.87 |
Orbitz | 7.89% | 6.92% | -0.97 |
Zdroj: Hitwise
Online travel agencies přinášejí na trh nový marketingový trend, který je zároveň zábavný a užitečný, navíc samozřejmě podporuje hotelové rezervace přes jejich zdroje. Jde o vyhledávání destinací a rezervování pokojů přes tzv. emoji, tedy emotikony. Zapojené OTAs již představily zákazníkům 10 kombinací emotikonů a destinací s tím, že další kombinace přibydou v budoucnu. Jedná se například o značku javorového listu pro Toronto, Sochu Svobody pro NY City atd. V nabídce jsou dále například pizza, pivo, jednorožec, tanečnice nebo káva. To by v tom byl čert, aby podobný trend nefungoval také ve váš prospěch!
V srpnu letošního roku odstartuje výstavba nového hotelu na Barrandovských terasách. Hotovo by mělo být na přelomu roku 2019. Hotel vznikne na původním místě prvorepublikového výletního podniku, který již několik let chátral, a nabídne ubytování pro cca 200 hostů. Vlastníkem areálu je Michalis Dzikos, který se specializuje na rekonstrukce architektonických památek. Budovu navrhlo architektonické studio Kuba & Pilař. Informaci přinesl web ihned.cz.