Svět už nikdy nebude, co býval, můžeme při pohledu na rozvoj internetu a dalších informačních technologií říci o téměř každé věci, která se kolem nás nachází. Nemine to samozřejmě ani jeden z největších cestovatelských portálů na světě, TripAdvisor. Ten svou nevinnou tvář plnou recenzí začal měnit již v roce 2012, kdy svým klientům pod názvem Profil Plus (Business Listing) nabídl netradiční novinku.
Jedná se vlastně o předplatné, které provozovatelům hotelů umožňuje sdílet na profilu TripAdvisor své kontaktní údaje, speciální nabídky a různá další oznámení. V konečné fázi to pro vás znamená jednu obrovskou výhodu – můžete miliony potenciálních hostů přivést jediným kliknutím na svůj vlastní web, kde mohou provést rezervaci ubytování přes vaši vlastní booking engine nebo telefonní číslo. Kromě toho se můžete od konkurence odlišit tím, že zde můžete zobrazovat exkluzivní nabídky, novinky, vylepšení a akce probíhající ve vašem hotelu. To vše se zobrazí pod odkazem Nabídky a oznámení, kde může host jediným kliknutím přeskočit na váš vlastní web, kde danou nabídku (např. 10% slevu) uplatní.
Kontaktní údaje (webová stránka, telefonní číslo nebo email) se zobrazí v horní části vašeho TripAdvisor profilu, těsně vedle vašich speciálních nabídek. Tyto údaje se budou zobrazovat na všech 49 doménách TripAdvisoru, a to ve 28 jazycích.
Není to samozřejmě zadarmo, a TripAdvisor se nerad dělí o své ceníky s veřejností, takže si pro svou vlastní kalkulaci budete muset domluvit schůzku přímo s jejich zástupci. Počítejte ale s cenou okolo několika tisícovek euro. Na oplátku toho ale dostanete víc, než byste čekali. Kromě již zmíněných výhod vás navíc čeká nový panel správy vašeho profilu, kde najdete exkluzivní data o vašich návštěvnících a vašem profilu, která můžete využít k vylepšení svého podniku. Můžete zde například vytvářet speciální nabídky v závislosti na počtu přijíždějících hostů a jejich různorodosti.
A nebyl by to TripAdvisor, kdyby se na své cestě neposunul zase o kus dál. Od února 2017 se předplatné produktu Profil Plus (Business Listing) přesunulo pod název Byznys Plus (Business Advantage) a klientům nabízí zase něco navíc. Hoteliérům má pomoci lépe se propagovat mezi potenciálními hosty, umět ovlivnit jejich rozhodnutí ohledně rezervace, odlišit se od konkurence a měřit a vylepšovat svou online pověst. K tomu jim pomůžou nové nástroje pro úpravu fotografií, tvorbu propagačních aktivit a práci s analýzami. Díky tomu můžete sledovat, jak si vaše nabídka vede ve srovnání s konkurencí, zjistíte, odkud přicházejí vaši klienti, zda jde o páry/rodiny/známé, na kolik nocí v průměru zůstávají a jak dlouho dopředu si své ubytování rezervují. A to už za to stojí, ne?