Google My Business: Tipy pro zvýšení přímých rezervací

Nebudeme tady znovu pět ódy, ale vážně si myslíme, že Google My Business je jedním z nejlepších bezplatných marketingových nástrojů na trhu. Spolupracuje totiž s Google Maps, zlepšuje zároveň hodnocení vašeho vyhledávání a umožní vám, aby potenciální hosté našli přednostně ubytování právě u vás. Google My Business je kromě toho všeho mimořádně snadný na ovládání. Hosté na něm mají rádi přehlednost a snadnou dostupnost informací na jedné stránce.

Snadný kontakt: detaily o hotelu

Ujistěte se, že ve svém profilu zobrazujete veškeré informace, které by mohl váš host vyžadovat. Jde o možnosti kontaktování, provozní hodiny recepce, restaurace a dalších provozů, adresa, doplňkové služby atd. Proces rezervace musí být co nejsnadnější a nejintuitivnější, proto tady zobrazte tlačítko, které zákazníka zavede přímo na vaši webovou stránku. Stejným způsobem by mělo fungovat i telefonní číslo, které na chytrém telefonu rovnou vytočí vaši recepci. Pokud si nejste jistí, jestli váš profil zobrazuje všechno, co má, projděte si sami profily některých velkých hotelů a doplňte, co vám chybí.

Snadný příjezd: zobrazení na Google Maps

Právě ubytovací zařízení jsou často zákazníky vyhledávána přímo v mapách podle dané lokality. Jednoduše řečeno, vy prostě potřebujete tu malou červenou tečku, která se zobrazí každému potenciálnímu hostu. Google My Business ji začlení do vašeho nastavení, když tuto možnost zvolíte při zakládání profilu. Pak už pro hosta není nic jednoduššího, než třeba napsat do vyhledávače hotel v Ostravě, kliknout na mapu a po zvolení vašeho hotelu se nechat zavést na váš profil, odkud může jednoduše rezervovat. Ujistěte se jen, že onen špendlík s vaší nabídkou je umístěn skutečně tam, kde je váš hotel. Hosté budou mnohem radši, když je navigace zavede přímo na vaše parkoviště a ne do vedlejší ulice.

Fotky, fotky, fotky

Ostatně tak jako v jakémkoliv vašem jiném profilu, fotky jsou to, na čem skutečně záleží. Nemůžete sem stáhnout miniaturní obrázky vašeho hotelu, focené před dvaceti lety. Bude vás to asi něco stát, ale nejděte si profesionálního fotografa a nechejte si udělat kvalitní fotodokumentaci. Vyšší level je pak video. I to sem můžete přidat. V ideálním případě by mělo mít maximálně 30 vteřin a 100MB. Zamyslet byste se měli u výběru hlavní fotografie. Měla by být něčím zajímavá, ale na první pohled jasně rozeznatelná. Hosté také ocení, když sem umístíte fotografie z různých ročních/denních období. Bude jim tak vaše ubytování připadat tak nějak „opravdovější“. Zobrazte zde i vaše logo a držte se palety firemních barev.

Reagujte na hodnocení

Hodnocení na Google jsou mnohem aktuálnější a trefnější než kdekoliv jinde. Taky si poslední dobou získávají na své popularitě. Proč mají tak velký dopad? Jsou součástí vašeho profilu, ať chcete, nebo nechcete. Host je má přímo na očích. A pokud opravdu toužíte po tom, některé z nich vymazat, musíte kontaktovat Google (a mít k tomu dobrý důvod). Pokud jste však alespoň z poloviny tak dobří, jak si myslíte, Google hodnocení vám budou jen a jen k užitku. O to víc, když se přes ně dáte se svými hodnotiteli do řeči. Reagujte na hodnocení, na ta špatná i na ta dobrá. Poděkujte, zavtipkujte, buďte slušní. Nikomu nenadávejte, pokud s ním nesouhlasíte. Omezte konverzaci na „Děkujeme za reakci, bereme na zřetel a zapracujeme na nápravě.“. Nebo požádejte hosta, aby vás kontaktoval, pokud si myslíte, že je nutné věc řešit mimo online svět.

Zapracujte na otázkách a odpovědích

Sekce FAQ, tedy často kladené otázky, jsou k nalezení hned pod vaším hodnocením. Snažte se je kontrolovat každý den, ať vám něco neuteče. Využít k tomu můžete recepčního v čase nižší poptávky. Pokud je některá z kladených otázek skutečně věcná a mohla by pomoci ostatním hostům, můžete ji označit a vyhoupnout nahoru v seznamu, aby ji hned každý viděl.

Na detailech záleží

Snažte se všude uvádět pravdivé a detailní informace. Čím více toho na svůj profil umístíte, tím větší je šance, že se host okamžitě rozhodne k rezervaci. Věřte nám, že ho nic nerozčílí tolik, jako když přijede do vašeho hotelu a zjistí, že nic není tak, jak si představoval. Aktualizujte pečlivě profil při každé změně. Pokuste se při nastavování profilu na Google My Business vyplnit všechny kolonky a nikde nenechávat prázdné místo.

Chcete-li zapracovat na umístění vašeho ubytovacího zařízení při seřazení výsledků vyhledávání, váš Google My Business vám v tom určitě pomůže. Abyste ale měli co nejlepší hodnocení mezi místní konkurencí, musíte dělat něco navíc. Vaše webová stránka by měla být optimalizována na využití klíčových slov (včetně názvu města, místních atrakcí a orientačních bodů ve vaší blízkosti). Název vašeho hotelu by se měl objevit na co nejvíce možných místech na internetu, včetně místních průvodců, sdružených sociálních médií, místních novin a periodik, webech s hodnocením ubytování atd. Co nejvíce byste se také měli zapojit do aktivit místní komunity. Charitativní akce, dětské aktivity, podpora škol, všechno se počítá.

Google My Business opravdu skrývá neomezeně možností a jeho nastavení není těžké. Pokud však potřebujete s čímkoliv při jeho zařizování pomoci, obraťte se na nás. My totiž rádi Pomáháme hoteliérům.

Zdroj: profitroom.com

Photo credit: pixabay.com