Zaměřeno na Baby boomers

Sezóna je v plném proudy a vy tak jako vždy nevíte, kde vám hlava stojí. Hotel je plný, zaměstnanci zaneprázdnění a hosté víceméně spokojeni. Protože všechno šlape tak, jak má, určitě si najdete chvilku ve svém nabitém programu, abyste si ode mě přečetli, co nového a zajímavého jsem pro vás na internetu objevila. Tentokrát jsem při svém brouzdání našla zajímavé články o baby boomers, to nejdůležitější jsem pro vás shrnula do několika bodů, protože mi to přišlo zajímavé a pro vás určitě užitečné. Chcete se přece umět postarat o všechny své zákazníky tím pravým a účinným způsobem, ne?

Kdo to je?

Že nevíte, kdo to baby boomers jsou? Baby boomers jsou vaši hoteloví zákazníci, kteří se narodili po II. světové válce –  přesněji ti, co se narodili v letech 1946 – 1964. Říkáte si, proč jsou pojmenovaní právě baby boomers? Vysvětlení je jednoduché a pravděpodobně vás napadne. Je to z toho důvodu, že v roce 1946 se na světě narodilo tolik dětí, jako nikdy předtím. Ve srovnání s rokem 1945 se jednalo o 20 % nárůst! V dalších letech velký růst populace pokračoval, v pozdějších letech se už začíná snižovat, ale i přesto jsou ročníky 1957 – 1964 zařazovány do této skupiny. Dočetla jsem se taky, že někteří sociologové rozdělují baby boomers do dvou skupin – baby boomers I a baby boomers II. Toto dělení je spojeno právě se snížením porodnosti, ke kterému dochází v pozdějších letech (1957-1964). Pro nás to není zas až tak důležité vzhledem k tomu, že obojí baby boomers vykazují stejné charakteristiky. Část z nich stále ještě pracuje, někteří se pomalu chystají do důchodu, zbytek už v důchodu je, proto není označeni senioři na místě. Jejich děti opustili rodinná hnízda (samozřejmě je nutno počítat, že existují výjimky typu maminčiných mazánků, atp.) a dalo by se tedy říct, že jejich život znovu začal.

Označení baby boomers se používá především pro Američany, protože v Evropě se zkoumáním generací sociologie dříve nezabývala. V dnešní době tvoří v USA baby boomers čtvrtinu celkové populace a mají peníze, čas a především velkou chuť cestovat. Proto bezpochyby stojí za to se na ně podívat blíže a zjistit, co rádi a co naopak neradi a také co od nich lze očekávat a na co se připravit předem.baby_boomers

Co jim nabídnout? Jak se k nim chovat?

Věkově už tedy víme, kam je zařadit. Teď se zaměříme na ostatní charakteristiky, které mi přišly důležité pro to, abyste věděli, co klientům baby boomers nabídnout a jak to podat, aby si to koupili. Pokud bychom se vrátili k millenials a k tomu, co je při výběru hotelu nejvíce zajímá a co je uspokojuje, našli bychom několik společných charakteristik s baby boomers. Ať už je to kvalitní webová stránka, Wi-Fi zdarma, možnost online rezervace anebo osobní přístup, všechno toto hraje roli i u nich. V jejich případě ale všeho moc škodí, proto je důležité najít mez, která je pro ně únosná.

Následující triky by vám měly pomoci při správném lákání těchto klientů a zacházení s nim. Rozdělila jsem je do 4 záchytných bodů:

1. Vytvořte správné balíčky

Baby boomers jsou známí tím, že se nebojí utrácet za výrobky a služby, které jim usnadní život. Jsou optimisté a jejich životním mottem je „forever young“ – proto se hlavně vyvarujte tomu, abyste je ve svých balíčcích popisovali jako seniory. Pokud nazvete svůj balíček „Seniorský balíček 55+“, můžete si být jisti, že tímto rozhodně baby boomers neoslovíte, ale přesně naopak. Vyhledávají aktivní dovolenou, často s rodinou, proto zkuste v názvu svého balíčků použít místo seniorů slova aktivní a rodinná a uvidíte, že se jich na akční nabídku chytí víc; co byste řekli balíčku „Aktivně i po padesátce“. Jaké aktivity do balíčku zahrnout, abyste je přilákali? Osobně doporučuji zahrnout aktivity jako výlety s degustací vína, golf, hodiny vaření, jógu či fotografování divokých zvířat v přírodě – tedy aktivity, u kterých lze propojit jak aktivní trávení dovolené, tak i čas strávený s rodinou. Na zimní dovolenou na lyžích některé moc neužije – v tomto případě je lepší balíčky vytvářet spíše pro millenials a neplýtvat svou energií na baby boomers, které pravděpodobně neoslovíte.

2. Osobní kontakt na prvním místě, technologie až na druhém

Technicky jsou zdatní, avšak nezávislí na nových technologiích – nevyrůstali na nich totiž tak jako millenials, proto je k životu nepotřebují, jen je považují za výhodné. Nejsou 24 h/7 dní v týdnu připojení, rozhodně také nejsou tak mobilní jako generace millenials – nekontrolují své výdaje během pobytu pomocí mobilní aplikace, většinou se neubytovávají pomocí self-check in. Raději si zajdou za usměvavou recepční, která je během několika minut ubytuje a vše vysvětlí. Informace na internetu vyhledávají, ale stále preferují kontakt face-to-face anebo po telefonu a to zejména při jednání s potenciálním obchodním partnerem. V oblasti hotelnictví od nich tedy můžete čekat, že dovolenou si třeba zarezervují prostřednictvím vašich webových stránek, ale je dost možné, že předtím zavolají, zjistí si všechny důležité informace po telefonu a teprve pak se rozhodnou. V jejich případě je opravdu důležité, kdo s nimi komunikuje, ať už po telefonu anebo osobně – proto dbejte na správně vyškolený personál, určitě se vám to vyplatí!

3. Mobilní rezervace a internet

I tito klienti si čas od času objednávají ubytování pomocí svých mobilů – proto by měly být vaše stránky responzivní, ale především uživatelsky jednoduché, přece jen i když nemají rádi označení senioři, jsou někteří z nich už starší a proto by je složitější stránky mohly odradit od nákupu. Vyhledávají ubytování, kde je poskytován internet zdarma, spolehlivý a funkční – důvodem je to, že téměř polovina z baby boomers má potřebu během své dovolené zůstat ve spojení se svou prací, třetina si dokonce bere nějakou práci na svou dovolenou! Dejte si pozor na to, aby toto váš internet splňoval, jinak je naštvete a to se vám určitě nevyplatí. Různé mobilní aplikace, které hotel nabízí, jsou pro ně nové a praktické, pravděpodobně je vyzkouší, ale osobní kontakt a přístup pro ně stále zůstává nejdůležitějším.

4. Plané sliby = velké chyby

V případě baby boomers platí více než jindy pravidlo „neslibujte něco, co nemůžete splnit“. Pokud nedostanou to, co viděli na vašich webových stránkách anebo co podle nich očekávali, rozhodně vám to vrátí v podobě odpovídajících recenzí. Není dobré jim poskytovat neúplné informace, mohlo by se vám to nevyplatit. A věřte tomu, že i baby boomers píšou recenze, čtou je, proto vám radím – zacházejte s nimi tak, jak očekávají a oni vám to stokrát vrátí!

Jaké plyne tedy ponaučení pro vás v kostce? Vhodné balíčky, přiměřené technologie, osobní kontakt, jednoduché webové stránky a reálné sliby. Tímto se řiďte a úspěch je zajištěn! 🙂

Zdroje:

[1]

[2]

[3]