Radka Telyčková

Moje hotelová cesta začala velmi nevinně, nebo spíš se o ni postarali moji rodiče. Bylo mi 9, když jsme se přestěhovali na hory. Do Orlických hor na horskou chatu Bedřichovka jsme přišli těsně po Sametové revoluci, myslím, že Vánoce 1989 jsme už slavili tam. Rodiče na horách získali práci a začali vést toto ubytovací zařízení. Už v té době jsem pomáhala rodičům – chodila jsem do kuchyně, na bar, vítat hosty, ale také uklízet. Od každé práce kousek. Pěkně pomalu a nenásilně se tak hotelový byznys stal součástí mého života.

Při výběru střední školy pak bylo jasné, kam nastoupím. Skončila jsem na hotelové škole, studovala jsem cestovní ruch. Táhlo mě to do světa. Během studia na střední škole jsem pod nátlakem maminky, která prohlásila, „že se mě nebude ptát, jestli chci nebo ne“, začala chodit na povinnou praxi do hotelu InterContinental Praha. Z donucení, ale šla jsem. Praxi jsem začala u Guest Relations, z nudy jsem chodila pomáhat na rezervační oddělení, pak do obchodního oddělení… až jsem tam nakonec chodila strašně ráda. Na každou praxi jsem se moc těšila! A navíc jsem si vydělala!

PRVNÍ PRÁCE V HOTELU INTERCONTINENTAL V PRAZE

Woow! To byla zkušenost! A díky ní jsem ihned po maturitě dostala v hotelu stálou práci a nastoupila do Rezervačního oddělení. Odtud byl pak jen malý kousek k tomu, abychom se dostala k Revenue Managementu. Při práci jsem sice studovala ještě vysokou školu. Škola života pro mne byly roky zkušeností (nejen) v hotelu InterContinental. Dodnes, když kolem něj projíždím nebo o něm čtu, jsem pyšná, že jsem tam mohla pracovat. Že jsem pracovala s lidmi, kteří mi byli dobrými učiteli. Jsem nesmírně vděčná za to, že mi tenkrát, jako nezkušené 15leté holce, dali šanci. Že mě podporovali na studiích a i během mého studijního pobytu v Austrálii se těšili na to, až se zase vrátím do práce. Jsem pyšná na to, že jsem tam mohla strávit 10 let svého života!

Nyní si uvědomuji, že jsem prošla i burn-outem. V roce 2005 jsem odešla z hotelu InterContinental vyzkoušet, co znamená dělat business v cateringu. Dva roky jsem prožila v Zátiší Catering Group a poté jsem s novou energií vrátila zpět k hotelovému businessu. Otevírala jsem dřívejší Crowne Plaza Prague Castle (nyní Lindner Hotel) a prošla tam všemi fázemi od pre-opening stage pro krizový management, kdy musíte provozovat hotel, ale ředitel není a vám ze dne na den vše spadne na hlavu. Parádní zkoušenost, to se musí nechat. 

VLASTNÍ FIRMA

Od roku 2019 jsem svojí vlastní paní a spolu se nejlepší kamarádkou Jarkou jsme založily tuto firmu. Vlastně se to stalo náhodou. A za takovou náhodu jsme moc rády. Pracujeme se spoustu nadějných a nadšených hoteliérů. Naším cílem je "více (nejen přímých) rezervací". Řekla bych, že to bylo přesně to, co trh potřeboval a my se v tom maximálně realizovaly.  

Jsem prošpikována láskou k hotelům, k cestování, k cestovnímu ruchu, k lidem a pohostinnosti. Moje práce mě baví, nabíjí mě a dělám ji s velkou radostí. Někdy mi k té velké vášni a nadšení chybí ještě jedna Radka, která by mi vše pomohla realizovat. Kdykoliv vstoupím do jakéhokoliv hotelu, mám pocit, že jsem doma! Baví mě práce s kolegy hoteliéry, baví mě vymýšlet strategické plány, jak jim tu jejich práci ulehčit, samozřejmě společně s nimi vydělat více peněz a naučit je to, co jsem se roky sama učila. Předávání zkušeností druhým mi dává zvláštní energii. Ostatně to tvrdí všichni naši klienti, že předávám hodnotné informace zabalené do energie a chuti něco dělat a měnit! Líbí se mi, že takto na moji práci reagují všichni naši klienti. O to je pak radostnější pracovat. Jsem koncepční člověk, mám ráda práci na projektech, kde se začíná A končí Z. Kde je vidět zlepšení, postup, výsledek – a čím dříve, tím lépe. Jak jednou prohlásila moje kolegyně z bývalé práci „ty nerada nastupuješ do rozjetého vlaku, ráda ten vlak rozjíždíš“. A měla pravdu!

CO UMÍM NEJLÉPE

Mojí specialitou je vše, co se týká obchodu, marketingu a revenue managementu hotelu. V současné době je to velmi široký záběr, protože neustálý technologický vývoj v hotelové branži natolik ovlivňuje možnost práci si zefektivnit, že musím být stále v obraze a být schopna velmi rychle posoudit, jaké řešení (nejen technologické) může konkrétnímu hotelu pomoci.

Znám a denně pracuji s revenue managementem, vím, jak je to někdy náročné zavést jeho uplatnění do provozu hotelu. Jak jen napasovat do současného fungování konkrétního hotelu, aby to nenarušilo jeho chod, ale přitom to pomohlo a výsledek byl vidět co nejdříve.

Mám zkušenosti s channel managementem a booking engine, s integrací booking engine do www stránek, implentací PMS (hotelových rezervačních systémů). Vím, jak tyto systémy nakonfigurovat tak, aby to odpovídalo požadavkům hotelu po obchodní, marketingové stránce, stejně tak jako aby to odpovídalo požadavkům na uplatňování zásad revenue managementu. Mám zkušenosti s e-commerce. A díky naší #dotcomhotel konferenci, kterou organizujeme již od roku 2012, mám neustálý přístup k novým technologiím, vychytávkám pro hoteliéry, atd. Konference je pro mě zdrojem nenahraditelných informací. Ty si pak jako puzzle poskládám dohromady a vybrané produkty a řešení doporučuji svým klientům, ale vždy jen do takové míry, aby vybrané řešení bylo užitečným nástrojem, nejenom nástrojem „nice to have“.

Od roku 2016 se také intenzivně věnuji online reputaci, která je pro revenue management zásadní. Žádná kouzla v ceně ani tip top vypracovaná strategie revenue managementu nám nepomůže, pokud nemáme spokojené klienty. Na správu online recenzí používáme systém TrustYou

 

Trápí-li vás cokoliv, co se týká obchodu a marketingu nebo chcete více pracovat s dynamickou cenotvorbou nebo zavést revenue management ve svém hotelu, či hledáte nástroj na správu online recenzí, stačí, když mi napíšete nebo zavoláte. Společně se pak podíváme na to, co můžeme společně vytvořit.

KONTAKT