Radka Telyčková

Moje hotelová cesta začala velmi nevinně, nebo spíš se o ni postarali moji rodiče. Bylo mi 9, když jsme se přestěhovali „na hory“. Do Orlických hor na horskou chatu Bedřichovka jsme přišli někdy po Sametové revoluci, možná v roce 1990. Rodiče tam dostali práci a začali vést toto ubytovací zařízení. Už v té době jsem pomáhala rodičům – chodila jsem do kuchyně, na bar, vítat hosty, ale také uklízet. Od každé práce kousek. Pěkně pomalu a nenásilně se tak hotelový byznys stal součástí mého života.

Při výběru střední školy pak bylo jasné, kam nastoupím. Skončila jsem na hotelové škole, studovala jsem však cestovní ruch. Během studií jsem pod nátlakem maminky, která prohlásila, „že se mě nebude ptát, jestli chci nebo ne“, začala chodit na povinnou praxi do hotelu InterContinental Praha. Z donucení, ale šla jsem. Praxi jsem začala u Guest Relations, z nudy jsem chodila pomáhat na rezervační oddělení, pak do obchodního oddělení… až jsem tam nakonec chodila strašně ráda. Na každou praxi jsem se moc těšila! A navíc jsem si vydělala!

PRVNÍ PRÁCE V HOTELU INTERCONTINENTAL V PRAZE

Woow! To byla zkušenost! A díky ní jsem ihned po maturitě dostala v hotelu stálou práci a nastoupila do Rezervačního oddělení. Odtud byl pak jen malý kousek k tomu, abychom se dostala k Revenue Managementu. Při práci jsem sice studovala ještě vysokou školu, ale ta mi nedala to, co jsem získala za ty roky zkušeností nejen v hotelu InterContinental. Dodnes, když kolem něj projíždím nebo o něm čtu, jsem pyšná, že jsem tam mohla pracovat. Že jsem pracovala s lidmi, kteří mi byli dobrými učiteli. Jsem nesmírně vděčná za to, že mi tenkrát, jako nezkušené 15leté holce, dali šanci. Že mě podporovali na studiích a i během mého studijního pobytu v Austrálii se těšili na to, až se zase vrátím do práce. Jsem pyšná na to, že jsem tam mohla strávit 10 let svého života!

Jsem prošpikována láskou k hotelům, k cestování, k cestovnímu ruchu, k lidem a pohostinnosti. Moje práce mě baví, nabíjí mě a dělám ji s velkou radostí. Někdy mi k té velké vášni a nadšení chybí ještě jedna Radka, která by mi vše pomohla realizovat. Kdykoliv vstoupím do jakéhokoliv hotelu, mám pocit, že jsem doma! Baví mě práce s kolegy hoteliéry, baví mě vymýšlet strategické plány, jak jim tu jejich práci ulehčit, samozřejmě společně s nimi vydělat více peněz a naučit je to, co jsem se roky sama učila. Předávání zkušeností druhým mi dává zvláštní energii. Ostatně to tvrdí všichni naši klienti, že předávám hodnotné informace zabalené do energie a chuti něco dělat a měnit! Líbí se mi, že takto na moji práci reagují všichni naši klienti. O to je pak radostnější pracovat. Jsem koncepční člověk, mám ráda práci na projektech, kde se začíná A končí Z. Kde je vidět zlepšení, postup, výsledek – a čím dříve, tím lépe. Jak jednou prohlásila moje kolegyně z bývalé práci „ty nerada nastupuješ do rozjetého vlaku, ráda ten vlak rozjíždíš“. A měla pravdu!

CO UMÍM NEJLÉPE

Mojí specialitou je vše, co se týká obchodu, marketingu a revenue managementu hotelu. V současné době je to velmi široký záběr, protože neustálý technologický vývoj v hotelové branži natolik ovlivňuje možnost práci si zefektivnit, že musím být stále v obraze a být schopna velmi rychle posoudit, jaké řešení (nejen technologické) může konkrétnímu hotelu pomoci.

Znám a denně pracuji s revenue managementem, vím, jak je to někdy náročné zavést jeho uplatnění do provozu hotelu. Jak jen napasovat do současného fungování konkrétního hotelu, aby to nenarušilo jeho chod, ale přitom to pomohlo a výsledek byl vidět co nejdříve.

Mám zkušenosti s channel managementem, integrací booking engine do www stránek, implentací PMS (hotelových rezervačních systémů). Vím, jak tyto systémy nakonfigurovat tak, aby to odpovídalo požadavkům hotelu po obchodní, marketingové stránce, stejně tak jako aby to odpovídalo požadavkům na uplatňování zásad revenue managementu. Mám zkušenosti s e-commerce. A díky naší #dotcomhotel konferenci, kterou organizujeme již od roku 2012, mám neustálý přístup k novým technologiím, vychytávkám pro hoteliéry, atd. Konference je pro mě zdrojem nenahraditelných informací. Ty si pak jako puzzle poskládám dohromady a vybrané produkty a řešení doporučuji svým klientům, ale vždy jen do takové míry, aby vybrané řešení bylo užitečným nástrojem, nejenom nástrojem „nice to have“.

Trápí-li vás cokoliv, co se týká obchodu a marketingu nebo chcete více pracovat s dynamickou cenotvorbou nebo zavést revenue management ve svém hotelu, stačí, když mi napíšete nebo zavoláte. Společně se pak podíváme na to, co můžeme společně vytvořit.

KONTAKT