Novinky z branže > Česko plné turistů, do boje s odpadem a nejvyšší hotel světa

Česko se o turisty bát nemusí

Podle údajů agentury CzechTourism loni navštívilo některé z ubytovacích zařízení v České republice více než 20 milionů turistů, což představuje nárůst o 9,1 % oproti roku 2016. Z toho více než polovina hostů (10,2 milionů) přijela ze zahraničí. Vůbec poprvé v dějinách ČR se počet návštěvníků ubytovacích zařízení vyšplhal nad 20 milionů a počet přenocování dosáhl čísla 50 milionů.

Nejvíce návštěvníků přijelo tradičně z Německa (1,95 milionu), dále pak ze Slovenska (688 tisíc), Polska (578 tisíc), Ruska (551 tisíc) a USA (539 tisíc). Právě počet Rusů se loni zvýšil o 35,3 %, podobný růst vykazují i Asiaté, speciálně návštěvníci z Číny (nárůst o 25 %) nebo Ukrajinci (nárůst o 25 %). Nejvíce hostů přijelo do 4* hotelů, a to o 8,3 % více než předchozí rok, dále pak do 3* hotelů (nárůst o 7,4 %)

Počet zahraničních návštěvíků ČR v roce 2017

Země počet návštěvníků
1. Německo 1 954 833
2  Slovensko 688 490
3. Polsko 578 465
4. Rusko 551 191
5. USA 539 023
6. Čína 491 648
7. Velká Británie 470 576
8. Jižní Korea 417 438
9. Itálie 392 861
10. Rakousko 292 420

Zdroj: CzechTourism

 

Hotely jdou do boje s bio odpadem

Určitě už jste někdy přemýšleli nad tím, jak využít přebytky a bio odpad z hotelové restaurace. Respektive, přemýšleli jste nad tím, co všechno jiného by se dalo s přebytečným jídlem udělat, než jej jednoduše vyhodit do kompostu. Podle údajů UN Food and Agriculture Organization je celá jedna třetina zpracovaných potravit nakonec vyhozena do odpadků. A hotely se na to rozhodly reagovat. Například v Asii se hotely z Pacific Asia Travel Association pustily do akce se zkratkou BUFFET (Building an Understanding for Food Excess in Tourism), která zaručuje snížení odpadu, což způsobí nižší náklady na jejich zpracování a odlehčení životnímu prostředí. Takzvaná win-win situace. Na webu této společnosti hoteliéři naleznou různé rady a tipy, jak snížit odpad ve svém hotelu. Některé hotely například nabádají své hosty ke koupi nespotřebovaných potravin a pokrmů za zvýhodněné ceny. Tyto snahy se netýkají jen hotelů, zapojily se také výletní lodě, například společnost Costa Cruises se zaručila snížit bio odpad na svých 14 lodích o polovinu do konce roku 2020. Zajímavá je jejich aktivita zvaná „Taste do not Waste“, která nabádá především hosty u bufetových stolů k přiměřené konzumaci bez zbytečného plýtvání.

Stačil metr navíc

V Dubaji byl na začátku února 2018 otevřen nejvyšší hotel světa. Od toho prozatím nejvyššího (JW Marriott Marquis) jej odděluje pouhý jeden metr. Hotel Gevora má 75 pater a měří 356 metrů. V Dubaji se nachází také třetí nejvyšší hotel, jmenuje se Rose Tower a měří 333 metrů. Do nejvyšší budovy světa, věže Burdž Chalífa, těmto hotelům však stále schází cca 500 metrů.

Toto je vesměs velmi pozitivní zpráva. Znamená totiž, že někdy stačí jen malý kousek, a je z vás číslo 1. A nemusí to stát moc peněz nebo úsilí. Stačí prostě jen zajít o malinko dál než vaše konkurence.

Přejeme vám, abyste se vždycky dokázali dostat o něco dál nad své možnosti.

Pěkný únorový týden!

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.