Jarka Alenová

Jednou na střední škole mi jedna spolužačka napsala do deníčku větu ve smyslu, že jsem dost otravná, protože všem radím, snažím se jim vnutit svůj náhled či způsob jak by to měli udělat, protože jsem přesvědčena, že ten můj je pro ně ten nejjednodušší a nejlepší. Byl to asi jeden z prvních otevřených názorů na mou osobu či na moje jednání. Ještě dlouho jsem asi takto působila, než mne život, věk a zkušenosti posunuli tam, kde jsem teď.

Upřímně jsem dlouho nevěděla, kam se mám pracovně zařadit, ale dávání rad jsem asi měla ve vínku, protože to teď dělám s velkou radostí a láskou. Ne ale jako na střední tvrdě a neústupně.

Prošla jsem si životem v zahraničí, kde jsem se mu postavila sama, bez financí a podpory, seznámila se se spoustou krásných lidí , kteří mne nesmírně obohatili, poučili a ukázali, jak se dá žít.

HOTELOVÉ ZAČÁTKY V PRAZE

Práci v hotelnictví jsem začala v Praze proto, že jsem chtěla využít své jazykové znalosti a pracovat s lidmi. Tato práce mě prostě a jednoduše baví.

Rychlokurzem v období nejvyššího růstu cen a výstavby hotelů v Praze jsem se od recepční, přes vedoucí hotelu, manažerku rezervačního oddělení, obchodní manažerku dostala na pozici ředitelky obchodního oddělení. Nejvíce mne bavilo revenue, i když v té době, bez jakýchkoliv kurzů či vůbec ponětí o tomto pojmu jsem nevěděla, že se tomu revenue management říká. Nastavení cen, jejich načasování, odhad a cit na toho, s kým a za kolik prodávat byl pro mne adrenalinový zážitek a každý úspěch mi v tomto odvětví zvedal sebevědomí a pocit radosti z práce.

Musím se přiznat, že jsem byla velmi ambiciózní, a co jsem řekla, vždy dodržela. Řekla jsme si, že po 5 letech budu ředitelkou hotelu, a přesně na chlup po pěti letech jsem nabídky obdržela. Vzhledem k věku, malým zkušenostem a k faktu, že jsem po této funkci již netoužila, jsem tuto výzvu vyměnila za prostředí mezinárodního hotelu. Zde jsem se naučila novým věcem, potkala nové a zajímavé lidi jak z oboru, tak klienty, poznala, jak funguje mezinárodní společnost a hlavně, poznala svoji kolegyni Radku Telyčkovou.

A zde to zacvaklo. Když jsme seděly spolu nad cenami, bylo to, jako kdyby tam seděla jedna osoba. Když jsme se bavily o tom, co nás baví, bylo to jasné –  mezi námi je spojení, které by mělo něco tvořit. Začalo mne trápit, že je tolik krásných hotelů, kde mají tak nesprávně nastavenou cenotvorbu, marketing, že nás napadlo založit firmu a začít pomáhat jiným. Dát to, co nás baví a jde nám dobře těm, kteří to nemají a potřebují. A  o tom je přece život. Žít ho, a to, co nám jde, předávat dál.

CO UMÍM NEJLÉPE

Specializuji se na pomoc hotelům s nastavením cenové politiky, nastavením rezervačních procesů, plánování, upselling, zaváděním revenue management (mojí lásky) do každodenního života hoteliérů, pomoc při tvorbě webových stránek či výběru nové technologie. Technologií a firem poskytujících řešení k vylepšení stávající situace hoteliérů je nespočetně moc, já se snažím najít pro své klienty tu nejvhodnější variantu, aby díky nové technologii hotel prospíval a plně využil celý potenciál.

Pomáhám  ráda, svoje nadšení o tom, jak se dá hotel vést s láskou, jak vydělat, aby to nebolelo, či jak se naučit delegovat práci, motivovat zaměstnance, nebo předávat zodpovědnost kolegům, a v neposlední řadě mé oblíbené – jak jde i z negativního hosta udělat nadšence a věrného zákazníka.

Zde se dostávám k první větě, kterou použila moje spolužačka. Teď po letech jsem opravdu připravena. Už netlačím na své okolí, vyslechnu, co můj obchodní partner potřebuje a snažím se najít cestu k jeho cíli tak, aby ho to bavilo, a aby měl výsledky.

Moje cesta vede do mého cíle, já Vás mohu na Vaší cestě podržet, ale pak Vás ráda pustím dále, abyste si plnili své sny či cíle už bez mé pomoci.

KONTAKT